عصر بازار

انواع و کاربرد متفاوت اونس

عصر اعتبار- واحد اونس در دستگاه‌های گوناگون همچون یکاهای انگلیسی، یکاهای سلطنتی و دستگاه یکاهای معمول ایالات متحده کاربرد داشته و دارد.

انواع و کاربرد متفاوت اونس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، اونس در هر یک از این دستگاه‌ها وزن متفاوتی دارد. اونس معمولی در سیستم بین‌المللی اوزان برابر با یک‌شانزدهم پوند یا 400 ارزن است که در سیستم متریک مساوی 28٫349523125 گرم می‌شود.
    این واحد در ایالات متحده بسیار متداول است، در بریتانیا استفاده رسمی از آن در سال 2000 به پایان رسید اما هنوز هم در این کشور استفاده می‌شود.
    همچنین برای اندازه‌گیری وزن فلزات گرانبها یعنی؛ طلا، نقره، پلاتین و پالادیم از اونس بین‌المللی تروا استفاده می شود که معادل 31٫1034768 گرم است.
    این اونس فقط برای اندازه‌گیری این فلزات گران ‌بها کاربرد دارد و وزن شمش‌ها و سکه‌های طلا و دیگر فلزات گران‌بها و همینطور قیمت آن‌ها معمولاً با اونس تروا بیان می‌شود. اصطلاح یک اونس طلا به معنی طلایی یک‌ تکه یا ساچمه با وزن یک اونس تروا و با خلوص 99٫99 درصد (24 عیار) است.
    انواع دیگر اونس شامل اونس ماریا ترزا معادل 28٫0668 گرم، اونس اسپانیایی معادل 28٫75 گرم، اونس متریک چینی معادل 50 گرم و اونس متریک هلندی معادل 100 گرم، می‌شوند. هر اونس طلا برابر با بیست و نه گرم و سی و هفت سوت است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی