عصر بازار

سیف:

حسابداری ملی سبز در برنامه ششم توسعه پایه ریزی و اجرا می شود

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی گفت: حسابداری ملی سبز با تکیه و تاکید بر لحاظ کردن ارزش گذاری منابع زیست محیطی با همکاری بانک مرکزی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در برنامه ششم توسعه پایه ریزی و اجرا می شود.

حسابداری ملی سبز در برنامه ششم توسعه پایه ریزی و اجرا می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ولی الله سیف امروز (دوشنبه) در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران اظهار کرد: محیط زیست یک سرمایه ملی است که مورد تخریب قرار گرفته است.
    به گفته این مقام مسئول، باید مکانیسمی برای این ثروت و سرمایه ملی برای محفوظ شدن از جهت گیری های بشر در راه توسعه اقتصادی تعریف و به تدریج زمینه ای برای ارزش گذاری محیط زیست فراهم شود.
    وی با بیان اینکه توجه به ارزش گذاری محیط زیست در محاسبات ملی، نخستین بار توسط معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح شده است، افزود: تاکنون تخریب و آثار جانبی ناشی از تخریب محیط زیست در محاسبه تولید ناخالص داخلی (GDP) گنجانده نمی شد.
    سیف افزود: حسابداری ملی سبز با تکیه و تاکید بر محاسبه ارزش گذاری محیط زیست باید بنیان گذاشته شود که در برنامه ششم توسعه نیز به آن توجهی ویژه ای شده است.
    ادامه دارد...

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی