عصر بازار

ابتکاراعلام کرد:

اختصاص وام به صنایع برای فعالیت های محیط زیستی

عصر اعتبار- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از اختصاص وام به صنایع خبر داد و گفت: اکنون پیشنهاد خط اعتباری وام های محیط زیستی مطرح است.

اختصاص وام به صنایع برای فعالیت های محیط زیستی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار  در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست درجمع خبرنگاران افزود: تلاش می کنیم وام هایی را از طریق صندوق ملی محیط زیست در اختیار صنایع قرار دهیم تا صنایع بتوانند تسهیلات خوبی با سود کمتر برای اصلاح فرآیند فعالیت خود در زمینه محیط زیست دریافت کنند.
    وی اظهار کرد: صنایع می توانند با دریافت این وام مشکلات محیط زیستی خود را برطرف کنند برای این منظور در حال مذاکره هستیم و پس از مشخص شدن جزییات نتایج را اعلام خواهیم کرد.
    ابتکار ادامه داد: تاکنون برخی صنایع درخواست هایی را به سازمان ارایه کرده اند و برای این منظور در حال رایزنی با سیستم بانکی کشورهستیم تا مشکلات برای سرمایه گذاری و حمایت از برخی بخش ها به ویژه افرادی که خواستار سرمایه گذاری در عرصه پسماند هستند را برطرف کنیم.
    وی گفت: بیش از 20 شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور دارند و تفاهم نامه های خوبی منعقد شده همچنین زمینه مناسب همکاری دولت با دولت و دولت با بخش خصوصی فراهم شده و طرح ها و همکاری های پژوهشی مهمی نیز در دستور کار است.
    ابتکار گفت: سقف سرمایه گذاری ها مشخص نیست اما پیشنهادهای زیادی برای سرمایه گذاری و همکاری ارایه شده است.
    رییس سازمان حفاظت محیط زیست گتف: در نمایشگاه محیط زیست ورود کنندگان مختلف در عرصه صنعت با فعالیت های مختلف محیط زیستی اعم از تصفیه خانه پساب ها و مدیریت پساب ها حضور یافته اند تا توانمندی کشور خود را در عرصه فناوری های زیست محیطی ارایه دهند.
    وی تاکید کرد: در این نمایشگاه فرصت همدلی با سایر کشورها فراهم شده و شاهدیم که وزرای محیط زیست فنلاند، اتریش و قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن حضور یافته اند که حایز اهمیت بسیار است.
    وی گفت: همچنین شرکت های معتبر بین المللی در این نمایشگاه حضور دارند که علاقمند به شرکت در فعالیت های مشترک محیط زیستی در ایران هستند.
    ابتکار گفت: تبادل فناوری در این نمایشگاه فرصتی برای شکل گیری بازار سبز و زیست محیطی است و امروز افرادی که در تولید فناوری ها و عرضه فناوری سبز ورود کرده اند این فرصت را دارند تا نوآوری های خود را عرضه کنند.
    معاون رییس جمهوری ادامه داد: در مجموع این نمایشگاه در دوران پساتحریم فرصتی است برای تشویق فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در حوزه محیط زیست است.
    وی در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی از سوی سرمایه گذاران خارجی ارایه شده است یا خیر گفت: در تمام سفرها، اجلاس های بین المللی و دیدار با شرکت های مختلف تولید کننده و فعال در عرصه های انرژی، خودرو و صنعت پیشنهاداتی شده، همچنین در زمینه بهینه سازی فرآیندها، مصرف انرژی در صنعت و تصفیه آب و بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت و نیروگاه ها از سوی کشورهایی مانند اتریش، فنلاند، نروژ، ایتالیا و ژاپن پیشنهاداتی ارایه شده است.
    ابتکار گفت: همچنین در زمینه نجات دریاچه ارومیه و احیای تالاب انزلی پیشنهاداتی شده و همکاری های خوبی در دوره های آموزشی شکل گرفته است.
    پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست 10 تا 13 اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو