عصر بازار

ضرورت واقعی کردن نرخ ارز و اصلاح نظام یارانه‌ای

پیش‌بینی رئیس اتاق تهران از رشد اقتصادی

عصر اعتبار-رییس اتاق تهران با بیان اینکه پیش بینی می‌شود رشد اقتصادی در سال ٩٥ به ٤ الی ٥ درصد برسد، گفت: بخش خصوصی برای شکوفایی اقتصادی در سال ٩٥ چند تقاضا از دولت دارد که از جمله آن واقعی کردن نرخ ارز و اصلاح نظام یارانه ای از دیگر خواسته های فعالان اقتصادی است.

پیش‌بینی رئیس اتاق تهران از رشد اقتصادی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، مسعود خوانساری در آخرین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران در سال 94، اظهار کرد:سال 94 با رکود آغاز شد که  توانست سال سختی را برای اقتصاد ایران رقم بزند.

    وی افزود: البته اگرچه  هم در اجرایی شدن برجام و انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نقطه عطفی در سال ٩٤ بود اما به هر حال عقب ماندگی سال‌های گذشته اقتصاد ایران باید جبران شود.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع، معادن  و کشاورزی  تهران با اشاره به اینکه موسسات بین‌المللی، رشد اقتصاد ایران در سال آینده را 4 تا 5 درصد عنوان کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ورود بیش از 140 هیات خارجی، نشانگر این است که ایران آمادگی پذیرش سرمایه گذاری خارجی را دارد، بنابراین از دولت تقاضا داریم با توجه به اینکه سالانه نیاز است تا سقف 50 میلیارد دلار سرمایه برای اقتصاد ایران جذب شود، شرایط را برای ورود سرمایه گذاران خارجی فراهم  کند.

    خوانساری در ادامه تصریح کرد: با توجه به کاهش قیمت نفت، دولت قصد دارد منابع مالی خود در سال 95 را از طریق مالیات تامین کند که بر این اساس، تقاضا داریم که فشار مالیاتی به بخش شفاف و تولیدی اقتصاد ایران وارد نشود و از بخش های غیرمولد و غیرشفاف اقتصاد ایران مالیات بیشتری دریافت شود.

    رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: سال‌جاری شرایط سختی بر اقتصاد حاکم بود و بر این اساس برای شکوفایی اقتصادی در سال 95، چند تقاضا از دولت داریم،خواسته فعالان اقتصادی این است که دولت کوچک شده و با توجه به اینکه نفت کاهش قیمت دارد، منابع لازم از تامین مالیات بخش های غیرمولد اقتصاد ایران تامین شود.

    وی افزود: خواسته دوم بخش خصوصی این است که اصلاح نظام بانکی صورت گرفته و اقتصاد بانک محور ایران، از شر مشکلات بانکی خلاص شود، ضمن اینکه شفافیت و رفع فساد از دیگر خواسته های فعالان اقتصادی است، چراکه شفافیت، پیش شرط توسعه است.

    رییس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی تهران، تقویت بخش خصوصی از طریق رقابتی کردن بازار را خواستار شد و تصریح کرد: تسهیل فضای ورود سرمایه گذاران خارجی، واقعی کردن نرخ ارز و اصلاح نظام یارانه ای از دیگر خواسته های فعالان اقتصادی است.

    وی همچنین از ارایه پیشنهادات بودجه ای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران به مجلس شورای اسلامی خبرداد و ابراز امیدواری کرد که این اصلاحات بر روی بودجه سال آینده کشور اعمال شود

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو