عصر بازار

ایران و سنگاپور قوانین جدیدی برای سرمایه‌گذاران توافق کردند

عصر اعتبار- وزیر صنعت سنگاپور گفت:ایران و سنگاپور قوانین جدیدی برای تسهیل سرمایه‌گذاری را توافق کردند که به افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های در دو کشور کمک خواهد کرد.

ایران و سنگاپور قوانین جدیدی برای سرمایه‌گذاران توافق کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پایگاه خبری تودی آنلاین اایران و سنگاپور موافقتنامه سرمایه‌گذاری و حفظ سرمایه‌های دو کشور را امضا کردند.

    بر اساس این گزارش این توافقنامه تنها بعد از 6 هفته لغو تحریم‌ها علیه ایران انجام می‌شود که  به دو کشور برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و نیز حفظ و نگهداری سرمایه‌های دو کشور امکان می‌دهد و فرصت بیشتری برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها ایجاد خواهد کرد.

    اس اسوارن وزیر صنعت و تجارت سنگاپور و علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی ایران این قرارداد را امضا کردند.

    در این توافقنامه قوانین نحوه چگونگی سرمایه‌گذاری در دو کشور نیز مطرح شده است.

    اسوارن بعد از امضای این قرارداد گفت: بر اساس استراتژی بین‌المللی شرکت‌های کمپانی باید سرمایه‌گذاری مشترکی را به ویژه در بازارهای سنتی خود دنبال کنند که فرصت جدیدی را در بازارهای نوظهور به ویژه ایران برای آنها ایجاد می‌کند. بعد از لغو تحریم‌ها شرکت‌های سنگاپور علاقه ویژه‌ای برای این بازار پررونق از خود نشان داده است.

    در سفر وزیر صنعت و تجارت سنگاپور نمایندگان 48 شرکت وی را همراهی می‌کنند. بیشتر شرکت‌ها در حوزه‌های نفت و گاز، پتروشیمی، کشتیرانی، لجستیک، فناوری اطلاعات و خدمات فنی فعال هستند و دنبال فرصت‌هایی در این زمینه‌اند.

    وزیر صنعت و تجارت سنگاپور گفت: با امضای این قرارداد امیدوار به تقویت روابط دو جانبه با ایران هستیم که منافع دو طرف را تامین خواهد کرد.

    این گزارش همچنین نوشته است بر اساس بانک جهانی ایران دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه و منطقه شمال آفریقا است. تولید ناخالص داخلی این کشور حدود 573 میلیارد دلار در سال 2014 بود. سال گذشته ایران یازدهمین کشور بزرگ شریک تجاری سنگاپور از بین 18 کشور منطقه خاورمیانه بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو