عصر بازار

قیمت ریسک گریزی طلا برای صعود+ جدول پیش بینی

عصر اعتبار- قیمت طلا در معاملات صبح دوشنبه بازار آمریکا تحت تاثیر تقاضا برای دارایی امن و خرید فنی اندکی بالا رفت و بهای هر اونس طلا در معاملات کامکس برای تحویل در آوریل با هشت دلار افزایش به ۱۲۲۸.۵۰ دلار رسید و تا اواسط روز رشد قیمت این فلز دو رقمی شد و با ۱۵.۱۰ دلار افزایش، به ۱۲۳۵.۶۰ دلار رسید و تا پایان معاملات در ۱۲۳۴.۴۰ دلار قرار گرفت

قیمت ریسک گریزی طلا برای صعود+ جدول پیش بینی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»،  با این همه ماهیت رشد اخیر طلا بعضی از معامله گران را نگران کرده مبادا با یک عقب نشینی شدید روبرو شوند و بر این باورند که طلا پیش از تحکیم قیمت باید از شماری از موانع فنی عبور کند مخصوصا که سرمایه گذاران منتظر آمار اقتصادی مهمی شامل گزارش اشتغال آمریکا در روز جمعه هستند.
    آخرین روز معاملات فوریه با اندک ریسک گریزی و احتیاط سرمایه گذاران در تالارهای معاملات همراه شد. بازارهای سهام جهان روز دوشنبه در واکنش به اقدام چین در کاهش ارزش یوان عمدتا ضعیفتر ظاهر شدند. سلامت اقتصاد چین همچنان موضوع نگران کننده ای برای سرمایه گذاران باقی مانده است. مقامات چینی روز دوشنبه نرخ ذخیره قانونی برای بانک ها را کمتر کردند که یک اقدام سیاست پولی تسهیلی به حساب می آید.
    همزمان با گشایش بازارهای سهام آمریکا در سطح بالاتر، شاخص سهام شانگهای با 2.9 درصد اُفت بسته شد. عامل تاثیرگذار دیگر بر طلا قیمت نفت است که روز دوشنبه تقریبا ثابت بود و بهای معاملات نایمکس برای تحویل در آوریل پایین 33 دلار در هر بشکه ایستاد. نفت خام همچنان به شدت تحت تاثیر حرکت قیمت روزانه در بازارهای سهام جهان قرار دارد. شاخص دلار آمریکا هم اندکی رشد کرد.
    روز دوشنبه آمار اقتصادی منفی دیگری در اتحادیه اروپا منتشر شد. شاخص قیمت مصرف کننده منطقه یورو در فوریه بر مبنای سالانه منفی 0.2 درصد بود. بانک مرکزی اروپا هفته آینده نشست خواهد داشت تا در مواجهه با فشارهای قیمت تورم منفی درباره گسترش اجرای تدابیر محرک مالی تصمیم بگیرد.

    از نقطه نظر تکنیکال بازار طلا با وجود افت در ابتدای معاملات پایین سطح 1220 دلار حمایت کافی پیدا کرد تا بازگردد و یک شمع مثبت تشکیل دهد. تحلیلگران اف ایکس ایمپایر معتقدند بازار در حال ایجاد موج حرکتی است که برای صعود به سطح بالاتر قوی باشد و به حرکت صعودی در بلندمدت ادامه دهد.
    قیمت طلا بر مبنای نمودار روزانه در یک حرکت صعودی دو ماه و نیمه قرار دارد و مثبت نگرهای بازار از برتری فنی کوتاه مدت برخوردارند. یک الگوی مثلثی سیمتریکال مثبت در نمودار روزانه شکل گرفته است.
    برای مثبت نگرها قیمت صعودی بعدی که باید در کوتاه مدت شکسته شود بالای سطح مقاومت فنی قدرتمند 1263.90 دلار است که رکورد فوریه بوده است. برای منفی نگرها هدف قیمت نزولی کوتاه مدت بعدی که باید شکسته شود پایین سطح حمایت فنی قدرتمند 1200 دلار است.
    نخستین مقاومت طلا در سطح 1236.10 دلار که رکورد روز دوشنبه بود و دومین سطح مقاومتی در 1241.30 دلار که رکورد بالای روز جمعه است دیده می شود. نخستین سطح حمایتی طلا در 1216.30 دلار و سطح حمایتی دوم این فلز در 1212 دلار است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو