عصر بازار

تأثیر انتخابات آمریکا بر قیمت جهانی طلا

عصر اعتبار- برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در صورت پیروزی دونالد ترامپ یا هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، قیمت جهانی طلا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

تأثیر انتخابات آمریکا بر قیمت جهانی طلا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اینترنتی سیکینگ آلفا، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه و هیلاری کلینتون نامزد دموکرات در تازه ترین نظرسنجی ها همچنان نسبت به سایر رقبای خود پیشی گرفته اند و به نظر می رسد نامزدهای احتمالی نهایی دو حزب سیاسی آمریکا در انتخابات نوامبر خواهند بود.
    بر اساس این گزارش هم ترامپ و هم کلینتون از تئوری دولت بزرگ حمایت می کنند و احتمالا سیاست های اقتصادی و مالی آنها موجب افزایش کسری بودجه و بدهی های ملی آمریکا خواهد شد.
    تجربه تاریخی ثابت کرده است که افزایش بدهی و کسری بودجه آمریکا همواره موجب کاهش ارزش دلار و در نتیجه افزایش قیمت جهانی طلا شده است.
    برنامه های اعلام شده از سوی ترامپ و کلینتون نشان می دهد که هر دو به طور ساختاری از ایده دولت بزرگ حمایت می کنند و سیاست های آنها موجب افزایش کسری بودجه و بدهی های ملی آمریکا خواهد شد.
    میزان بدهی های آمریکا نسبت به تولید ناخالص داخلی هم اکنون به 75 درصد رسیده است. این رقم در صورت پیروزی هر یک از این دو نامزد انتخاباتی، افزایش خواهد یافت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی