عصر بازار

رییس اورژانس کشور خبر داد

فُرم اورژانس حکم خدمات رایگان بیمارستانی برای تصادفی‌ها است

عصر اعتبار- رئیس اورژانس کشور از رایگان بودن هزینه‌های خدمات مصدومان تصادفی در بیمارستانها خبر داد و گفت: طی بخشنامه جدید از این به بعد برخلاف گذشته فُرم اورژانس به تنهایی حکم خدمات رایگان برای تصادفی‌ها تلقی می‌شود زیرا در گذشته کروکی پلیس نیز ضروری بود.

فُرم اورژانس حکم خدمات رایگان بیمارستانی برای تصادفی‌ها است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، یکی از گرفتاری‌های عمده مردم در مواقعی که دچار تصادف می‌شوند پرداخت هزینه‌های درمانی در بیمارستانها است در حالیکه طبق قانونی که چند سال قبل مصوب شد هزینه مصدومان در تصادفات که اورژانس آنها را به بیمارستانها انتقال می‌دهد رایگان خواهد بود.

    ولی مدتهاست مردم گلایه‌های داشتند مبنی بر اینکه با وجود اینکه اورژانس مصدوم آنها را بر اثر تصادف به بیمارستان منتقل کرده است ولی به دلیل نداشتن کروکی پلیس، بالااجبار باید هزینه‌های درمانی را پرداخت کنند که نمونه از این دست نیز فراوان وجود دارد. (براساس بند ب ماده 37 و 92 قانون برنامه چهارم توسعه 10 درصد کل هزینه‌های بیمه شخص ثالث، باید به حساب خزانه و نزد وزارت بهداشت واریز شود تا وزارت بهداشت این منابع مالی را در بیمارستانها صرف درمان رایگان مصدومان سوانح رانندگی کند).

    در این رابطه یکی از کسانی که اقوامش دچار تصادف شده بود درباره این مشکل به تسنیم عنوان کرد: چندی قبل یکی از اطرافیان ما دچار تصادف شد که با کمک اورژانس به بیمارستان منتقل کردیم ولی برخلاف آنکه قرار بود هزینه‌های درمانی مصدوم ما رایگان شود با این وجود به دلیل نداشتن کروکی پلیس مجبور به پرداخت بیش از 400 هزار تومان شدیم و چون این مبلغ را نداشتیم مدارک هویتی در بیمارستان به امانت گذاشتیم.

    حال در این رابطه امین صابری نیا - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور درباره مشکلی که در این زمینه مردم با آن مواجه هستند به تسنیم بیان کرد: طی بخشنامه جدیدی که به بیمارستانها ابلاغ خواهد شد از این به بعد فرم انتقال مصدوم به بیمارستان برای رایگان شدن خدمات بیمارستانی کافی خواهد بود.

    صابری نیا در پاسخ به این پرسش که بنابراین سرنوشت افرادی که بدهی در زمینه همین هزینه‌های تصادفات به بیمارستانها دارند و مدارک هویتی به امانت گذاشتند چه خواهد شد و آیا قوانین و تسهیلات این بخشنامه جدید به این افراد نیز تعلق خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: بله، بنابراین به محض ابلاغ این بخشنامه معوقات و بدهی‌های مردم در بیمارستانها در حوزه هزینه‌های تصادفات رایگان لحاظ خواهد شد.

    این در شرایطی است که صابری نیا - رئیس اورژانس کشور در شهریورماه عنوان کرده بود که رایگان بودن هزینه‌های بیمارستانی برای حوادث ترافیکی منوط به داشتن یکی از مدارک 3 مرجع مهم در کشور است از جمله فرم اورژانس، کروکی پلیس و در نهایت نامه مراجع قضایی است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی