عصر بازار

مبادله‌پولی اروپا با ایران از طریق بانک‌آلمانی

عصر اعتبار- یک بانک آلمانی به عنوان نخستین بانک اروپایی پس از به اجرا گذاشته شدن برجام، مبادله پول با ایران را آغاز کرد.

مبادله‌پولی اروپا با ایران از طریق بانک‌آلمانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، پس از لغو تحریم‌ ها علیه ایران، یک بانک آلمانی بار دیگر در رابطه با ایران خدمات بانکی ارائه می‌دهد و از دیروز سه‌شنبه مشتریان از طریق «بانک تجاری ایران و اروپا» در هامبورگ پول به ایران واریز یا از ایران حواله‌های بانکی دریافت می کنند.

    گفتنی است که بانک یادشده پروانه‌ آلمانی دارد ولی متعلق به دولت ایران است. بازرگانان ایرانی این موسسه‌ مالی را اوایل دهه‌ 70 میلادی تاسیس کردند تا تجارت میان اروپا و ایران را تسهیل کنند. اما این بانک در پنج سال گذشته فعالیت چندانی نداشت، زیرا در فهرست تحریم‌های غرب قرار داشت.

    بر اساس این گزارش «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان و معاون صدر اعظم این کشور، از سیاست محتاطانه‌ بانک‌ های این کشور در ارتباط با ایران ناخشنود است، زیرا از آن بیم دارد که آلمان برای حضور در بازارهای ایران از رقیبان خود عقب بیفتد.

    گابریل بدین‌منظور اخیرا ماتیاس ماشنیگ، معاون وزارتخانه‌ خود را برای نرم‌کردن موسسات مالی به سراغ آنها فرستاده است. البته از قرار معلوم او در این زمینه موفقیتی نداشته است. با این همه ماشنیگ آخر هفته آینده به تهران سفر خواهد کرد تا در یک کنفرانس مالی بزرگ شرکت و سخنرانی کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی