عصر بازار

بازار طلای جهانی داغ ماند

عصر اعتبار- طلای جهانی در معاملات روز جاری با ادامه ورود سرمایه به صندوقهای سرمایه گذاری تحت پشتوانه این فلز که خوش بینی نسبت به ادامه روند صعودی طلا در سال جاری را افزایش داده است، به سطح بالاتری صعود کرد.

بازار طلای جهانی داغ ماند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد رشد کرد و به 1241.40 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه 0.7 درصد افزایش داشت.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل نسبت به رکورد روز گذشته تغییر چندانی نداشت و با حدود 0.06 درصد کاهش، در 1241.10 دلار قرار گرفت. بهای معاملات این بازار تا پایان روز چهارشنبه 11 دلار یا 0.9 درصد پیشروی بود و در 1241.80 دلار بسته شد.

    افزایش قیمت روز گذشته طلا در حالی روی داد که بازارهای سهام آمریکا برای یافتن جهت حرکت مشخص در کشمکش بودند. قیمت این فلز برخلاف بازارهای سهام معامله می‌شود.

    طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 17 درصد رشد قیمت داشته و در میان کالاهایی قرار گرفته که در بحبوحه ریزش بازارهای سهام و قیمت نفت بهترین عملکرد را داشته اند. این فلز زرد ماه گذشته به 1263.90 دلار صعود کرد که بالاترین قیمت یک سال گذشته بود و در فوریه بیش از 10 درصد افزایش قیمت ثبت کرد که بزرگترین رشد ماهانه در چهار سال گذشته بود.

    دارایی‌های صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان است روز چهارشنبه به 25.35 میلیون اونس افزایش یافت که بزرگترین افزایش از سپتامبر سال 2014 بود.

    بر اساس گزارش رویترز، تغییر چشم انداز اقتصادی دیدگاه منفی بعضی از تحلیلگران نسبت به طلا را تغییر داده است. شرکت بی ام آی ریسرچ که بخشی از موسسه رتبه سنجی فیتچ است، قیمت مورد پیش بینی برای هر اونس طلا در سال 2016 را از 1000 دلار به 1500 دلار افزایش داده است.

    شرکت سرمایه گذاری سنگاپوری تورس هم پیش بینی کرده است احتمال زیادی وجود دارد که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به 1350 تا 1400 دلار صعود کند. برای اینکه طلا به 1400 دلار صعود کند باید 13 درصد از قیمت روز دوشنبه یا 32 درصد در کل سال رشد کند.

    با اینهمه تحلیلگران هشدار داده اند قیمت طلا در صورت بهبود ریسک پذیری سرمایه گذاران تحت فشار قرار خواهد گرفت. بازارهای سهام آسیا و قیمت نفت روز پنج شنبه پس از انتشار گزارشی که نشان داد کارفرمایان آمریکایی 214 هزار شغل در فوریه ایجاد کرده اند بهبود پیدا کرد و انتظارات برای گزارش مطلوب مشاغل غیرکشاورزی آمریکا که قرار است روز جمعه منتشر شود را بالا برد. اگر گزارش روز جمعه هم مطلوب‌تر از حد انتظار باشد روند افزایشی طلا را محدود خواهد کرد.

    با توجه به آمار تورم آمریکا که هفته گذشته منتشر شد و بهبود فشارهای تورمی را نشان داد معامله گران منتظر مشاهده گزارش اشتغال دولتی هستند زیرا نتایج این گزارش انتظارات نسبت به تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخهای بهره در اواخر سال 2016 را تغییر می‌دهد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و به 14.94 دلار رسید. هر اونس پالادیم ثابت بود و در 514.75 دلار معامله شد و هر اونس پلاتین با 0.5 درصد افزایش، به 936 دلار رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی