عصر بازار

رونمایی از نسخه سوم تسهیلات لوازم خانگی توسط بخش خصوصی

عصر اعتبار- با اجرایی نشدن طرح کارت اعتباری خرید لوازم خانگی، تولیدکنندگان با هماهنگی سیستم بانکی، مدلی جدید از تسهیلات را برای تحریک تقاضا در بازار لوازم خانگی تعریف کردند.

رونمایی از نسخه سوم تسهیلات لوازم خانگی توسط بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سخنگوی کانون انجمن های تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: تاکنون هیچ فردی در هیچ فروشگاهی برای خرید لوازم خانگی حتی یک کارت اعتباری خرید ارائه نکرده است.
    حمیدرضا غزنوی اضافه کرد: با اجرایی نشدن طرح کارت اعتباری خرید، تولیدکنندگان با هماهنگی سیستم بانکی و انجمن های تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور طرح جدیدی را کلید زدند که بر اساس آن، متقاضیان می توانند از تسهیلاتی به میزان 100 تا 150 میلیون ریال، با نرخ سود 14 تا 16 درصد و مدت بازپرداخت 24 تا 36 ماهه برخوردار شوند.
    سخنگوی کانون انجمن های تولیدکنندگان لوازم خانگی ادامه داد: بر اساس هماهنگی های انجام شده، این تسهیلات شامل همه اقشار می شود و نیازی به سرمایه گذاری متقاضیان نیست.
    وی با بیان اینکه از کل نرخ سود بانکی، 14 تا 16 درصد توسط مشتریان و هفت تا 14 درصد توسط تولیدکنندگان پرداخت می شود گفت: ضمانت این تسهیلات به عهده بانک است و افراد با ارائه گواهی کسر از حقوق از این تسهیلات برخوردار می شوند.
    غزنوی در مورد فرآیند دریافت تسهیلات در این طرح گفت: متقاضیان ابتدا از فروشگاه های عرضه لوازم خانگی پیش فاکتور دریافت و به بانک ارائه می کنند؛ بانک پس از احراز صلاحیت، یک کارت به متقاضی ارائه می کند که این کارت غیرقابل برداشت است؛ مشتری با مراجعه به آن فروشگاه و از طریق دستگاه کارتخوانی که به حساب تولیدکننده متصل است، مبلغ را واریز و محصول را خریداری می کند.
    وی اضافه کرد: تولیدکننده نیز بعد از دریافت وجه محصول، مبلغی را به عنوان کارمزدی به فروشنده پرداخت می کند.
    سخنگوی کانون انجمن های تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور، دلایل بی نتیجه ماندن طرح کارت اعتباری خرید را تعلل در اجرا، مدت زمان کوتاه بازپرداخت تسهیلات (12 ماه)، محدود بودن دایره شمول تسهیلات و همچنین کاهش میزان تسهیلات از 100 به 60 میلیون ریال عنوان کرد.

    ** «طرح عام» در انتظار ارائه اطلاعات از سوی بانک ها
    به گزارش ایرنا، چندی پیش دولت برای خروج از رکود دو راهکار را پیش بینی کرد که بر این اساس، طرح فروش خودرو و صدور کارت های اعتباری از جمله آنها بود؛ طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی با هدف تحریک تقاضا در دستور کار قرار گرفت.
    این طرح بعد از مدتی به «طرح عام» تغییر یافت و بانک مرکزی نیز اعلام کرد که از طریق این کارت می توان مجموعه ای از کالاهای تولید داخلی و خارجی را خریداری کرد.
    مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی اواسط بهمن ماه اعلام کرد «در صورتی که استقبال مناسبی از کارت های اعتباری نشود، گروه هدف آن افزایش خواهد یافت.»
    به گفته ناصر حکیمی، ارائه کارت اعتبار زمان بر است. در واقع باتوجه به جدید بودن طرح، این امکان وجود دارد که فرآیند آن با کندی مواجه شود.
    مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی نیز دوم اسفندماه امسال اعلام کرد که 18 هزار و 932 نفر برای کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در سامانه ازدواج بانک مرکزی ثبت نام کرده اند.
    سیدعلی اصغر میرمحمد صادقی، دلیل تخصیص نیافتن خطوط اعتباری در این بخش را «ارائه نکردن اطلاعات توسط بانک ها» عنوان کرد.

    ** طرحی دیگر از اتحادیه تهیه و فروش لوازم خانگی
    با اجرایی نشدن طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، اتحادیه تهیه و فروشندگان لوازم خانگی تهران نیز «طرح فروش اقساطی لوازم خانگی» را در دستور کار قرار داد.
    به این ترتیب، طرح تسهیلات کانون انجمن های تولیدکنندگان لوازم خانگی سومین مدلی است که تاکنون برای تحریک تقاضا در حوزه لوازم خانگی رونمایی شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی