عصر بازار

طلا به ۱۲۷۲ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت طلا در معاملات امروز ۸ دلار افزایش یافت و هر اونس فلز زرد در برابر ۱۲۷۲ دلار معامله شد.

طلا به ۱۲۷۲ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، قیمت طلا امروز افزایش یافت و به 1272 دلار در هر اونس رسید.
    سرمایه گذاران در انتظار آمارهای مربوط به  میزان دستمزدها و فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه فوریه در آمریکا هستند که امروز منتشر خواهد شد. انتشار آمارهایی قوی برای ماه فوریه می تواند مانع از رشد بیشتر قیمت فلز زرد شود که اکنون حدود 19 درصد نسبت به ابتدای سال افزایش قیمت داشته و یکی از بهترین عملکردها را در میان دارایی های مختلف به ثبت رسانده است.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از افزایش 2.2 درصدی در روز پنجشنبه امروز نیز 8 دلار افزایش یافت و به 1272 دلار رسید. فلز زرد در این هفته 3.2 درصد گرانتر شده است.
    بر اساس نظرسنجی های انجام شده از اقتصاددانان، انتظار می رود در ماه فوریه 190 هزار فرصت شغلی جدید در امریکا ایجاد شده باشد، در حالی که این رقم در ماه ژانویه 151 هزار مورد بود.
    جیمز استیل، تحلیلگر بازار طلا در بانک اچ اس بی سی گفت، حرکت رو به رشد قابل توجهی در بازار طلا مشاهده می شود و «و  انتشار آمارهایی مثبت از بازار کار آمریکا می تواند به صورت جدی به این روند لطمه بزند.»
    حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا، تحت تاثیر این روند سعودی روز پنجشنبه 25.51 میلیون اونس دیگر افزایش یافت و به بالاترین رقم از سپتامبر 2014 تاکنون رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی