عصر بازار

کمک به سالخوردگان مقابل عابربانک با خالی کردن حساب

عصر اعتبار:رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی خبر داد که به بهانه کمک به افراد سالخورده مقابل دستگاه عابر بانک اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان کرده بود.

کمک به سالخوردگان مقابل عابربانک با خالی کردن حساب
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار » به نقل از ایسنا، در تاریخ 27 آبان ماه امسال پیرمردی با مراجعه به کلانتری 115 رازی به مأموران اعلام کرد که از حساب عابر بانکش ، مبلغ دو میلیون و 700 هزار تومان به حساب فردی ناشناس واریز شده است.

    وی در اظهاراتش عنوان کرد: فردی حدودا 45-40 ساله به بهانه کمک برای انجام عملیات بانکی به او نزدیک شده و با این شیوه و ترفند، مبلغ فوق را به حساب دیگری واریز کرده است.
    با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و پیرمرد پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در تاریخ 27 آبان ماه قصد انتقال مبلغ سه میلیون تومان به حساب یکی از اعضای خانواده خود را داشتم ؛ در حین انجام عملیات بانکی از طریق دستگاه خودپرداز ، فردی میانسال به بهانه کمک کردن و احتمال انجام اشتباه از سوی بنده در زمان انجام عملیات بانکی ، به من پیشنهاد کرد تا وی مبلغ سه میلیون را به حساب مورد نظرم واریز کند ؛ پس از انجام عملیات بانکی و انتقال وجه ، این شخص کارت عابربانک بنده و همچنین رسید انجام تراکنش بانکی را بازپس داد و مدعی شد که انتقال وجه با موفقیت انجام داده و پس از آن از محل دور شد .

    مالباخته در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: طی تماس تلفنی با اعضای خانواده به آنها اطلاع دادم که مبلغ سه میلیون تومان به حسابشان واریز شده اما آنها در تماس مجدد عنوان کردند که تنها مبلغ 300 هزار تومان به حسابشان واریز شده است که بلافاصله به بررسی رسید دستگاه پرداخته و آن زمان بود که متوجه شدم مبلغ انتقال وجه به حساب 300 هزار تومان بوده در حالیکه 3 میلیون تومان از حسابم برداشت شده بود ؛ بلافاصله به دستگاه خودپرداز مراجعه و در بررسی تراکنش مالی حساب خود متوجه شدم که طی دو عملیات همزمان بانکی ، ابتدا مبلغ دو میلیون و 700 هزار تومان از حسابم به حساب ناشناسی واریز و سپس مبلغ 300 هزار تومان به حساب اعضای خانواده ام واریز شده است.

    در بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته ، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که مبلغ دو میلیون و 700 هزار تومان مورد نظر به حساب خانمی ساکن شهرک مشیریه واریز شده است ؛ این خانم در تحقیقات پلیسی عنوان کرد که کارت عابر بانک حسابش را در اختیار دامادش به نام رضا . ع متولد 1342 قرار داده است .

    با شناسایی رضا . ع به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار با 12 فقره سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت ، استفاده از اسناد مجعول ، کلاهبرداری ، صدور چک های بلامحل و ... ، شناسایی تصویر رضا . ع توسط مالباخته و نهایتا مطابقت تصویر وی با تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته بانکی ، دستگیری رضا . ع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .

    با شناسایی مخفیگاه رضا . ع در منطقه شوش و اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش ، متهم در تاریخ 27 بهمن ماه دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد و در همان تحقیقات اولیه صراحتا به کلاهبرداری از افراد دارای سنین بالا و برداشت پول از حساب آنها به شیوه و شگرد فوق اعتراف کرد .

    به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به سوابق متهم در ارتکاب جرایم مختلف و به منظور شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم و همچنین سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است، لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حر خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو