عصر بازار

ادامه صعود قیمت طلا طی هفته آینده

عصر اعتبار- تازه ترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان ارشد اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده نیز روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.

ادامه صعود قیمت طلا طی هفته آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت طلا پس از دو هفته تثبیت نسبی، در هفته ای که گذشت با رشد 4 درصدی روبرو شده و به مرز 1270 دلاری رسیده است. قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه نیز با رشد یک درصدی همراه شده است.

    بر اساس این گزارش اکثر تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که قیمت طلا می تواند طی روزهای آینده به سطح 1300 دلاری دست یابد.

    در نظرسنجی آنلاین کیتکو از سرمایه گذاران بین المللی 1254 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 1047 نفر معادل 83 درصد پیش بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

    121 نفر معادل 10 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده کاهش خواهد یافت و 86 نفر معادل 7 درصد نیز تاکید کردند که قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

    در نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی نیز این هفته 19 نفر پاسخ داده اند که از این تعداد نیز 10 نفر معادل 53 درصد اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد داشت. 4 کارشناس اقتصادی معادل 21 درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای دادند و 5 نفر معادل 26 درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

    جورج گرو تحلیلگر ارشد موسسه آر بی سی کاپیتال تاکید کرد: قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تثبیت شده و به نظر می رسد با افزایش بیشتری در روزهای آینده روبرو خواهد شد. طلا بهترین عملکرد را در بین سایر دارایی ها از ابتدای امسال داشته و توجه زیادی را در بازارهای بین المللی به خود جلب کرده است.

    برخی از تحلیلگران نیز بر این باورند که نیروهای ساختاری بازار طلا در کوتاه مدت موجب خواهد شد تا قیمت این فلز زرد با افزایش بیشتری روبرو شود.

    بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس نیز تاکید کرد: قیمت طلا در مسیر دستیابی به هدف 1300 دلاری خواهد بود و به نظر من شکستن این سطح مقاومتی مهمترین هدف قیمت طلا در روزهای آینده است.

    به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نیز تحت تاثیر برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا قرار خواهد داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو