عصر بازار

اثر تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی بر نیمه شمالی پایتخت

عصر اعتبار- انتشار خبر افزایش وام مسکن در بازار با موجی از امیدواری میان مشاوران املاک و به دنبال آن متقاضیان خرید مسکن همراه شده است.

اثر تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی بر نیمه شمالی پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، مشاوران املاک مناطق مختلف شهر معتقدند همان‌طور که افزایش وام مسکن بدون نیاز به سپرده‌گذاری در اوایل آبان ماه امسال منجر به افزایش مراجعات و پیگیری‌ها از سوی متقاضیان برای خرید خانه شد بی‌تردید با شروع سال جدید سهم ورود متقاضیان به بازار خرید با پشتوانه وام مسکن جدید (وام 160میلیونی در قالب صندوق یکم و 100 میلیون تومانی در قالب اوراق مسکن بدون نیاز به سپرده‌گذاری) افزایش خواهد یافت.

    مشاوران املاک در منطقه شرق تهران می‌گویند با توجه به اینکه رکود فعلی حاکم بر بازار معاملات مسکن از سمت تقاضا است، بنابراین هر چقدر مبلغ وام مسکن مشروط به «شرایط‌قابل کنترل» رشد پیدا کند می‌تواند در تحریک بازار مسکن موثر واقع شود، چراکه در تمامی نقاط دنیا خرید خانه از محل دریافت وام و پس‌انداز آینده امکان‌پذیر است. خازنی یکی از مشاوران املاک در شرق تهران نیز می‌گوید: افزایش رقم وام خرید مسکن می‌تواند امیدواری زیادی در میان متقاضیان خرید به ویژه برای آن دسته از افرادی که متقاضی خرید خانه‌های کوچک متراژ هستند ایجاد کند.به گفته وی بی‌تردید این امیدواری در سال آینده می‌تواند به یک تقاضای بالفعل تبدیل شود و سبب ورود متقاضیان جدید به بازار شود که به تعبیر دیگر می‌تواند حکم خروج مسکن از رکود را داشته باشد.

    یکی دیگر از مشاوران املاک در محدوده غرب شهر تهران نیز می‌گوید: افزایش رقم وام مسکن بدون نیاز به سپرده‌گذاری در اوایل آبان ماه منجر به افزایش مراجعات شده است به‌طوری که هم‌اکنون یک روز در میان یک قرارداد خرید در بنگاه ثبت می‌کنیم. از این رو به نظر می‌رسد افزایش مجدد رقم وام مسکن می‌تواند منجر به رشد معاملات و نشانه خروج رکود مسکن باشد. صالحی یکی از مشاوران مسکن در جنوب تهران نیز می‌گوید: بی‌تردید این افزایش رقم وام می‌تواند امیدواری زوج‌های جوان را برای خانه‌دار شدن افزایش دهد، البته در مناطق جنوبی شهر در صورتی که زوج‌ها هر دو شاغل نباشند امکان پرداخت اقساط این وام به سختی ممکن است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو