عصر بازار

رییس انجمن انبوه سازان مسکن تهران:

تمامی سپرده گذاران توانایی پرداخت اقساط تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی را ندارند

عصر اعتبار- رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان تهران گفت: تسهیلات خرید مسکن برای خانه اولی ها از ۸۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال( ۱۶۰ میلیون تومان) افزایش یافته، اما تمامی سپرده گذاران توانایی پرداخت اقساط این تسهیلات را ندارند.

تمامی سپرده گذاران توانایی پرداخت اقساط تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی را ندارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حسن محتشم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تاثیر تسهیلات مزبور به علت دوره انتظار آن در بازار مسکن چشمگیر نیست و
    در عین حال صندوق پس انداز خانه یکمی ها نیز مشمول تمام افراد جامعه نمی شود.
    وی، موضوع صدور گواهینامه سیستم پایش کیفیت ابنیه (سپکا) برای ساختمان های کشور با همکاری دانشگاه خواجه نصیراالدین طوسی را اطلاع رسانی کرد و اظهار داشت : این گواهی بر اساس ارزیابی هفت شاخص به کیفیت ساختمان ها تعلق می گیرد و سازندگان و انبوه سازان می توانند صدور این گواهینامه را ارائه دهند.
    به گفته وی، گواهی مزبور در چهار رتبه الماس، طلایی، نقره ای و کیفیت صادر می شود تا خریداران با اطمینان بیشتری بتوانند واحدهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.
    محتشم با بیان اینکه خریداران تخصص لازم برای تشخیص کیفیت ساختمان ها را ندارند، اظهار داشت: صدور گواهی موجب می شود تا خریداران با اطمینان بیشتری بتوانند مسکن خود را خریداری کنند.
    وی افزود: سازندگان می توانند با مراجعه به انجمن انبوه سازان صدور این گواهینامه را درخواست دهند و استادان و متخصصان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با ارزیابی های کیفی خود گواهینامه یاد شده را برای متقاضیان صادر می کنند.
    محتشم گفت: ترویج صدور این گواهی سبب می شود تا سازندگان بتوانند در یک بازار رقابتی، ساختمان های کیفی خود را در بازار مسکن عرضه کنند و خریداران نیز از کیفیت ساختمان ها اطیمنان پیدا خواهند کرد.
    وی اظهار داشت: سامانه پایش کیفیت ابنیه امروزه در بیشتر کشورهای جهان رواج یافته تا سازندگان با رعایت استاندادهای کیفی ساختمان سازی خود را انجام دهند و در برخی از کشورهای جهان بدون این گواهی نامه هیچ خرید و فروشی در بازار مسکن انجام نمی شود.
    محتشم افزود: ارزیابی بانک مسکن در ارتباط با واحد های مسکونی نشان می دهد، این بانک خانه را به نرخ امروز ارزیابی می کند، اما تسیهلات خود را در دراز مدت با سود آن محاسبه می نماید.
    وی گفت : چنانچه قیمت مسکن از میزان وام و سود آن بیشتر باشد، در این صورت از مبلغ وام کم می شود و این نشان می دهد بانک مسکن در این زمینه انصاف را رعایت نمی کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی