عصر بازار

نرخ ارز، قیمت طلا را افزایش خواهد داد

عصر اعتبار- نگرانی های مربوط به کاهش نرخ ارز موجب افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد شد.

نرخ ارز، قیمت طلا را افزایش خواهد داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که با توجه به اینکه طی روزهای آینده آمارهای اقتصادی چندانی در آمریکا منتشر نخواهد شد، بازار طلا بر اتفاقات بین المللی از جمله برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا متمرکز خواهد شد.

    پایگاه اینترنتی کیتکونیوز اعلام کرد:قیمت طلا در پایان مبادلات هفته ای که گذشت به سطح 1270 دلار در هر اونس رسیده است تا برای نخستین بار در 3 هفته اخیر با افزایش همراه گردد.

    بر اساس این گزارش در حالی که کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که اقتصاد آمریکا در ماه فوریه 195 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است ولی آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که این رقم به بیش از 242 هزار مورد رسیده است.

    نظرسنجی جدید کیتکو از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نیز نشان می دهد که روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده ادامه خواهد یافت.

    به نظر می رسد مهمترین عاملی که در روزهای آینده بر قیمت طلا موثر خواهد بود ، برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا است. بانک مرکزی اروپا تلاش زیادی کرده است تا جلوی روند نزولی نرخ تورم و رشد اقتصادی را با اجرای سیاست های انبساطی پولی بگیرد.

    تحلیلگران معتقدند که اجرای سیاست های انبساطی به ضرر ارزش یورو خواهد بود و این مساله در نهایت موجب تقویت ارزش دلار آمریکا خواهد شد.

    ریچارد بیکر تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: به نظر من برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا تحول مثبتی برای طلا خواهد بود و قیمت این فلز زرد به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

    وی افزود: برگزاری نشست ژانویه سال گذشته بانک مرکزی اروپا موجب کاهش قیمت طلا شد ولی امسال به نظر می رسد برگزاری این نشست و ادامه نگرانی ها نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به نفع قیمت طلا باشد.

    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، کاهش ارزش یورو موجب شده است تا قیمت جهانی طلا در برابر یورو از ابتدای امسال تاکنون بیش از 18 درصد افزایش یابد.

    نگرانی ها نسبت به خروج انگلیس از اتجادیه اروپا نیز موجب شده است تا قیمت طلا در برابر پوند انگلیس در این مدت بیش از 24 درصد افزایش داشته باشد.

    آدام باتن استراتژیست بازارهای بین المللی در این باره گفت: برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا طی روزهای آینده می تواند در نهایت به نفع قیمت طلا و ارزش دلار آمریکا شود.
    در حالی که نشست آتی فدرال رزرو آمریکا نیز قرار است 15 و 16 مارس برگزار شود، بعید به نظر می رسد که نرخ بهره آمریکا در این نشست تغییر کند.
    به نظر می رسد روند صعودی قیمت طلا تا پیش از برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا ادامه خواهد یافت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی