عصر بازار

اژه ای در نشست خبری قوه قضاییه

نمی توان خاوری را بازداشت کرد

عصر اعتبار- سخنگوی دستگاه قضا گفت: برای بازگرداندن محمودرضا خاوری به کشور از دیدگاه من روزنه امیدی وجود ندارد.

نمی توان خاوری را بازداشت کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در ادامه نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای یکی از خبرنگاران خواهان بیان آخرین جزئیات پرونده 12 هزار میلیاردی معروف به پرونده کرمان شد که وی گفت: صرف‌نظر از مبلغ، این پرونده در آستانه صدور کیفرخواست قرار دارد و به زودی کیفرخواست آن صادر خواهد شد.

    وی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد اینکه چهار تن از نمایندگان مجلس نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند و مواردی را در رابطه با رانت‌خواری توسط منصوبان دولت مطرح کردند. همچنین در این نامه گفته شده فردی بدر قراردادهای جدید نفتی در حال دلالی است، گفت: در اینکه نمایندگان رونوشتی از این نامه را و یا گزارش جداگانه به دستگاه قضایی ارائه کرده باشند یا خیر اطلاع ندارم. همچنین در مورد اینکه این موارد صحت دارد یا خیر نیز نمی‌توانم اظهارنظر کنم اما از طرف دولت نسبت به برخی از نمایندگان شکایت صورت گرفته، اما نمی‌دانم که مربوط به این نامه بوده است یا خیر.

    خبرنگاری با اشاره به اظهارات اخیر نماینده مجلس ارومیه از سخنگوی دستگاه قضا پرسید که اگر بانوان رسانه‌ای بخواهند از آقای قاضی‌پور شکایت کنند ‌آیا موضوع رسیدگی می‌شود؟

    محسنی اژه‌ای پاسخ داد: اینکه مدعی‌العموم نسبت به این پرونده ورود پیدا کرده یا خیر اطلاع ندارم اما اگر کسی به طور مستقیم مورد اهانت قرار گرفته باشد و شکایت کند قطعاً به شکایت آن رسیدگی خواهد شد.

    سخنگوی دستگاه قضایی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده محمودرضا خاوری، گفت: در ارتباط با این پرونده اتفاق جدیدی نیفتاده و از طریق پلیس اینترپل به دنبال بازگرداندن وی هستیم، اما از دیدگاه من هیچ روزنه‌ امیدی برای تحویل وی وجود ندارد، البته برخی از دوستان در پلیس بین‌الملل امیدواری دارند که امیدواریم نگاه آنها صحیح باشد و هرچه زودتر بتوانیم این فرد را که اتهامش فساد اقتصادی است به کشور بازگردانیم.

    سخنگوی دستگاه قضا همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده بقایی که سئوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، گفت: متهم این پرونده آزاد است و پرونده در حال تکمیل تحقیقات است، البته تحقیقات این پرونده علاوه بر بازپرس توسط سیستم اطلاعاتی انجام می‌شود که سیستم اطلاعاتی گزارش نهایی خود را به بازپرس داده و باید دید بازپرس چه تصمیمی می‌گیرد.

    معاون اول دستگاه قضایی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده محمود احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: رئیس جمهور سابق پرونده‌های مختلفی داشت که در بعضی از آنها شاکی و در برخی دیگر متهم بود.

    وی ادامه داد: در رابطه با آن بخش از پرونده که از وی شکایتی صورت گرفته بود بخشی از شکایت‌ها جزئی بود مانند اینکه در سخنرانی‌ که در یکی از سفرهای استانی‌شان داشتند فردی شکایت کرده و گفته است که در این سخنرانی به من توهین شده. همچنین فرد دیگری در شکایت خود علیه آقای احمدی‌نژاد گفته که در سفرهای استانی ماشین همراه وی به پای این فرد آسیب رسانده و مورد خسارت وارد شده. همچنین برخی دیگر از این شکایت‌ها مربوط به گزارش مجلس بود که باید تحقیق شود.

    محسنی اژه‌ای ادامه داد: در رابطه با پرونده شکایت آقای احمدی‌نژاد از معاون اول دولت یازدهم بازپرسی این پرونده قرار منع تعقیب صادر کرد که وکیل آقای احمدی‌نژاد نسبت به نحوه رسیدگی بازپرس اعتراض داشت و گفت چون ما به نحوه رسیدگی اعتراض داریم دیگر به خود قرار اعتراض نمی‌کنیم. به همین دلیل قرار صادر شده قطعی است مگر اینکه بعداً نظر آنها برگردد و یا اینکه درخواست فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی