عصر بازار

تحلیل افت و خیز بازار طلا و سکه

صعود طلایی ها

عصر اعتبار- بررسی بازار جهانی و داخلی طلا در کنار بررسی بازار انواع سکه نشان از رشد تمامی این بازارهای دارد که در برخی موارد ارزش انواع سکه کاملا منطبق بر بازارهای جهانی حرکت کرده‌اند.

صعود طلایی ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»،  ارزش طلا در بازارهای جهانی و بازار داخلی هفته گذشته را با صعود نسبی و آرامش پشت سر گذاشته است. در هفته قبل طلا و انواع سکه تا حدودی بر یک مسیر حرکت کرده‌اند که در برخی موارد ارزش سکه‌ها همسو با روند بازارهای جهانی و برخی موارد همسو با ارزش طلا در بازار داخلی قیمت‌گذاری شده است.
    در بررسی بازار جهانی ارزش اونس طلا کار خود را شنبه با نرخ 1222 دلار و 80 سنت به پایان برد که این ارزش در روز یکشنبه نیز به واسطه تعطیلی در بازارهای جهانی ماندگار شد و تا پایان هفته اندک اندک خود را به 1260 دلار و 40 سنت رساند.

    طلای 18 عیار
    یکی از مولفه‌های تاثیرگذار برای قیمت‌گذاری طلای 18 عیار، ارزش اونس جهانی است، بررسی کلی اونس جهانی نشان از آن دارد که این فلز گران‌بها روند صعودی به خود گرفته و این روند صعودی نیز در طلای 18 عیار نمایان است.
    نکته قابل توجه در روند ارزش‌گذاری طلا در بازار داخلی بر آن است که این فلز در روز تعطیلی بازارهای جهانی روند نزولی را در بازار داخلی انتخاب کرده است که این رویه از کاهش ارزش دلار در بازار آزاد نشات گرفته است.

    سکه امامی
    سکه امامی همچون روند اونس و طلای خام 18 عیار در مجموع روند صعودی برای خود انتخاب کرده است،‌روندی که ارزش آن را از 997 هزار تومان به 1 میلیون و 9 هزار تومان افزایش داده است.
    در میانه مسیر سکه امامی در دو مقطع ارزش این سکه کاهش ارزش را به ثبت رسانده است. سکه امامی در روز یکشنبه 2500 تومان کاهش و روز سه شنبه 2 هزار تومان کاهش را نسبت به آخرین نرخ روز قبل به ثبت رسانده است.

    نیم سکه
    نیم سکه نیز همچون دیگر انواع سکه و ارزش طلا در بازار داخلی و جهانی در مجموع افزایش ارزش را به ثبت رسانده است، ارزش نیم سکه در ابتدای هفته 504 هزار تومان و در انتهای هفته 521 هزار تومان بوده است البته نیم سکه در روز چهارشنبه نسبت به روز سه‌شنبه با کاهش هزار تومانی مواجه شده است.

    ربع سکه
    ربع سکه نیز روند صعودی هفته را در پیش گرفته اما این صعود قیمت نیم سکه به صورت خطی بوده که در سه روز انتخایی هفته تغییر قیمتی رخ نداده است.

    سکه گرمی
    سکه یک گرمی کاملا منطبق بر روند ارزش طلا در بازارهای جهانی حرکت کرده و در روز یکشنبه که ارزش اونس جهانی تغییری نداشته بدون تغییر قیمت و به ارزش 185 هزار تومان معامله شده است.
    سکه یک گرمی هفته را با ارزش 185 هزار تومان آغاز کرده و در روز پنجشنبه با نرخ 189 هزار تومان به کار خود پایان بخشیده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو