عصر بازار

طلا چاره ای جز افزایش ندارد+نمودار تحلیل

عصر اعتبار- آمار اقتصادی معدودی که هفته جاری در آمریکا منتشر می‌شوند به این معناست که بازار طلا عمدتا به رویدادهای بین المللی معطوف خواهد شد که مهمترین آنها نشست سیاستگذاری بانک مرکزی اروپاست.

طلا چاره ای جز افزایش ندارد+نمودار تحلیل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»،  پس از دو هفته اُفت، طلا روز جمعه تا سطح 1280.70 دلار صعود کرد و موفق شد تا پایان معاملات عمده این رشد را حفظ کند و در سطح 1270.7 دلار بسته شد. طلا با وجود آمار اخیر اشتغال که نشان داد 242 هزار شغل جدید در فوریه ایجاد شده است موفق شد به رکورد بالای جدیدی صعود کند. با وجود اینکه آمار اشتغال بسیار بالاتر از 195 هزار شغل مورد پیش بینی بود اقتصاددانان قوی بودن این گزارش را چندان قبول نداشتند و به جزییات این گزارش بویژه اُفت 0.1 درصدی دستمزد در ماه گذشته اشاره کردند. سایر اقتصاددانان معتقدند بودند رشد قوی اشتغال حاصل رشد مشاغل نیمه وقت بوده است.
    تحلیلگران بازار انتظار دارند طلا پس از شکستن محدوده قیمت اخیرش به روند افزایشی در هفته جاری ادامه دهد و رویداد تاثیرگذار بر بازار این فلز زرد، نشست بانک مرکزی اروپا خواهد بود که انتظار می‌رود تدابیر محرک مالی بیشتری برای پشتیبانی از رشد اقتصادی و افزایش فشارهای تورمی تصویب کند. اگرچه گسترش سیاست تسهیل پولی برای یورو منفی خواهد بود اما تحلیلگران می‌گویند قیمت طلا هم به اندازه دلار آمریکا از این سیاست سود خواهد برد.
    به گفته رونالد پیتر استوفرل، مدیر سرمایه در شرکت Incrementum، تقاضا برای طلا به ارزهای دیگر به صعود این فلز زرد کمک می‌کند. نگرانیها نسبت به کاهش ارزش ارز در اروپا به رشد بیش از 18 درصدی قیمت این فلز به یورو انجامید و نگرانی نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ارزش طلا به پوند را 24 درصد افزایش داده است. آدام بوتون، استراتژیست ارز وب سایت فارکس لایو انتظار دارد طلا به همراه دلار از نشست هفته جاری بانک مرکزی اروپا سود ببرد با اینهمه طلا نسبت به دلار پتانسیل رشد بیشتری دارد زیرا فدرال رزرو شواهد کافی برای افزایش نرخهای بهره پس از نشست سیاستگذاری 16 مارس خود ندارد.
    به این ترتیب طلا ممکن است تا دو هفته آینده پیش از نشست بانک مرکزی آمریکا به حرکت صعودی ادامه دهد.
    هجوم سرمایه گذاران مضطرب از اوضاع اقتصادی نگران کننده جهان به بازار طلا، این فلز ارزشمند را امسال یکی از دارایی های دارای بهترین عملکرد ساخته است. فدرال رزرو آمریکا در مواجه با کندی اقتصاد جهانی و تبعات آن بر رشد اقتصاد داخلی روند افزایش نرخ های بهره را به تاخیر انداخته است. طلا در شرایطی که نرخهای بهره پایین می‌ماند مورد حمایت قرار می‌گیرد زیرا این فلز بازده و سودی ندارد.
    همچنین طلا یک پناهگاه مطمئن سرمایه در شرایط آشفتگی اقتصادی و سیاسی است. سرمایه گذاران دارایی‌هایشان در صندوقهای ETF تحت پشتوانه طلا را سه ماهه جاری 259 تن افزایش داده اند که بزرگترین رشد سه ماهه از ژوئن سال 2010 خواهد بود. دارایی‌های این صندوقها پس از سه سال کاهش متوالی رو به افزایش گذاشته است. از نقطه نظر تکنیکال بازارهای طلا در طول هفته گذشته روند افزایشی داشتند و در معاملات روز جمعه به رکورد بالای جدیدی صعود کردند.
    بازارهای طلا همچنان در هر زمان خریدار دارند که تمایل سرمایه گذاران به خرید و نگهداری در این مرحله را نشان می‌دهد. تحلیلگران اف ایکس ایمپایر معتقدند سطح 1200 دلار در حال حاضر کف قیمت بازار طلا را تشکیل می‌دهد. همچنین هر گونه عقب نشینی طلا در این مرحله از زمان تنها به عنوان فرصتی برای خرید دیده می‌شود بویژه که بازار روند حرکت خود برای بلندمدت را تغییر داده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی