عصر بازار

وقتی نوروز در راه است و کسی پول خرید ندارد!

عصر اعتبار- کاهش تقاضا در آستانه عید نوروز، فروشندگان را غافلگیر کرده است. به گزارش «وطن‌امروز» در آستانه عید نوروز بازار و فروشگاه‌ها به طور طبیعی شلوغ هستند اما کمتر از حد تصور خرید صورت می‌گیرد.

وقتی نوروز در راه است و کسی پول خرید ندارد!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فردا، کاهش تقاضا در آستانه عید نوروز، فروشندگان را غافلگیر کرده است. به گزارش «وطن‌امروز» در آستانه عید نوروز بازار و فروشگاه‌ها به طور طبیعی شلوغ هستند اما کمتر از حد تصور خرید صورت می‌گیرد. تولیدکنندگان و فروشندگان اعتقاد دارند کاهش توان خرید مردم موجب شده تقاضا در بازار تا حد چشمگیری کاهش یابد.

    مرغ گران

    مهدی یوسف‌‎خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی درباره بازار مرغ بیان داشت: هفته گذشته ظرف روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه قیمت مرغ در هر کیلو 700 تومان افزایش پیدا کرد اما پس از آن از روز شنبه قسمتی از این افزایش قیمت یعنی حدود 400 تومان کاهش پیدا کرد. وی تأکید کرد: در حال حاضر قیمت مرغ به 6400 تومان رسیده است که مجددا کاهش قیمت خواهیم داشت و به قیمت اوایل هفته پیش و حدود 6 هزار تومان خواهیم رسید.

    وی تأکید کرد: پس از 3 روز دوباره تولیدکنندگان به ناچار مجبور شدند مرغ خود را عرضه کنند، زیرا نمی‌توانستند بیش از این مرغ‌ها را نگهداری کنند، همین عرضه مجدد موجب پایین آمدن دوباره قیمت شد. یوسف‌خانی گفت: در کل امسال خرید و تقاضا به نسبت سال قبل کاهش داشته و مردم مانند گذشته توان خرید ندارند، لذا از آن جایی که تولید مرغ نیز بسیار افزایش داشته و حتی در اسفندماه نسبت به ماه‌های قبل تولید بیشتری داشته‌ایم، بنابراین نسبت تقاضا به عرضه بسیار کمتر است، از این‌رو با ورود مرغ بیشتر به بازار از این پس حتی احتمال کاهش بیش از این را نیز می‌دهیم.

    مردم گوشت قرمز نمی‌خرند

    همچنین مهدی خندان‌روی‌جوان، رئیس اتحادیه گوشت گوساله بیان داشت: در حال حاضر قیمت گوشت گوساله برای مصرف‌کننده 32 هزار تومان به صورت مخلوط است. وی گفت: قیمت گوشت گوساله هیچ تغییری نسبت به 7 ماه گذشته نکرده است و از این پس نیز تا پایان سال هیچ‌گونه تغییری نخواهد داشت. وی ادامه داد: در کل خرید گوشت قرمز نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته و دلیل این کاهش تقاضا نیز این است که توان خرید مردم کم شده است. خندان‌روی‌جوان در ادامه و درباره واردات گوشت گوساله اظهار داشت: گوشت برزیلی با قیمت پایین 18 هزار تومان وارد کشور شده است و گوشت دام خودمان نیز به اندازه کافی وجود دارد اما متأسفانه گوشت گران و قدرت خرید مردم نیز کم است بنابراین تقاضا پایین آمده است.

    رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت این نوع گوشت تا پایان سال گران نمی‌شود، گفت: هم‌اکنون گوشت گاوی منجمد از ذخایر دولتی، در بازار کیلویی 18 هزارتومان عرضه می‌شود. علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفندی در هفته‌های اخیر افزایشی نداشته است، اظهار داشت: در حال حاضر نرخ این نوع گوشت ثابت مانده و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال هم افزایشی در این زمینه اتفاق نمی‌افتد. وی قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مغازه‌دار را بین 30 تا 31 هزارتومان و عرضه به مشتری را بین 33 تا 34 هزارتومان اعلام کرد و گفت: با انتشار اخبار مبنی بر کمبود دام و افزایش قیمت گوشت در داخل، جلوی خروج دام گرفته شد. ملکی اضافه کرد: همچنین ما از شرکت پشتیبانی امور دام و وزارت جهادکشاورزی خواستیم ذخایر خود را وارد بازار کنند که آنها نیز این کار را انجام دادند و در حال حاضر گوشت گاوی منجمد در بازار کیلویی 18 هزارتومان عرضه می‌شود. وی با بیان اینکه عرضه دام در میادین افزایش یافته و بازار اشباع شده است؟

    تصریح کرد: همچنان رکود خاصی بر بازار حاکم است و خرید و فروش رونقی ندارد.  همچنین رمضان روئین‌تن، مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال تولید انواع محصولات خشکباری اعم از پسته، گردو، بادام، فندوق و... به بیش از 810 هزار تن رسیده است،‌ گفت: پسته کیلویی 25 تا 33 هزار تومان از باغداران ایرانی خریداری و کیلویی 30 تا 60 هزار تومان فروخته می‌شود. هر کیلوگرم فندوق با پوست نیز کیلویی 8 تا 17 هزار تومان از باغداران خریداری و مغز فندوق کیلویی 40 تا 60 هزار تومان در بازار مصرف عرضه می‌شود.  وی درباره قیمت بادام نیز افزود: قیمت هر کیلوگرم بادام درجه یک با پوست کاغذی 50 تا 60 هزار تومان است. وی ادامه داد: قیمت گردو با پوست در بازار داخلی حدود 20 هزار تومان است و هر کیلوگرم مغز گردو 40 تا 50 هزار تومان در بازار داخلی فروخته می‌شود. البته کاهش خرید آجیل به حدی رسیده که بسیاری از فروشندگان به فروش اقساطی آجیل روی آورده‌اند!

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو