عصر بازار

از سوی بیمه ایران اعلام شد

شرایط بیمه نامه هفته ایمن با چهارشنبه امن

عصر اعتبار- تمام واحدهای اجرای شرکت سهامی بیمه ایران در سراسر کشور آماده پرداخت خسارت برای این نوع بیمه نامه می باشند .

شرایط بیمه نامه هفته ایمن با چهارشنبه امن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، شرایط اختصاصی این بیمه نامه شامل :

        مدت پوشش بیمه ای  از تاریخ 94/12/20 و یا تاریخ خرید هر کدام موخر باشد و پایان آن 94/12/26 است
        زمان فروش این بیمه نامه از تاریخ 1394/12/18 الی 94/12/26 می باشد .
        خرید این بیمه نامه از طریق ارسال پیامک از سوی شرکت همراه اول و پاسخ توسط مشترک با ارسال کدملی خواهد بود
        بیمه نامه هائی که قبل از تاریخ 20 اسفند ماه94خریداری  شوند :  تاریخ شروع آن 94/12/20 و بیمه نامه هائی که پس از تاریخ20 اسفند ماه94خریداری شوند تاریخ شروع بیمه نامه :  همان تاریخ خرید بیمه نامه می باشد
         اعتبار بیمه نامه ازساعت 24 تاریخ شروع بیمه نامه  لغایت ساعت 24 مورخ  94/12/26 می باشد .
        تمام واحدهای اجرای شرکت سهامی بیمه ایران در سراسر کشور آماده پرداخت خسارت برای این نوع بیمه نامه     می باشند .
        این بیمه نامه شامل پوشش فوت و نقص عضو و هزینه پزشکی  می باشد
        پرداخت خسارت بیمه نامه جهت حوادث ناشی از آتش سوزی و انفجار مواد محترقه است که وقوع حوادث بعد از صدور بیمه نامه باشد امکان پذیر است .
        میزان تعهدات بیمه نامه:
        غرامت فوت و نقص عضو بیمه شده  000ر000ر100 ریال
        غرامت هزینه پزشکی بیمه شده 000ر000ر10 ریال
        امکان صدور این بیمه نامه برای هر کد ملی فقط یکبار می باشد و در صورتی که شخصی برای یک شماره ملی دوبار خرید انجام دهد امکان دریافت پوشش بالاتر از 10 میلیون تومان را ندارد .
        مشترکین می توانند علاوه بر توضیحات مندرج در سایت ؛ با شماره گیری 09668 " مرکز پاسخگوئی بیمه ایران " اطلاعات لازم در این خصوص را دریافت نمایند .
        حق بیمه مربوطه به اضافه  هزینه های بازاریابی و تبلیغات شرکت همراه اول و شرکت کارا به عنوان جاری کننده بسته 19500 ریال می باشد که در اطلاع رسانی به مشترک اعلام و در صورت قبول جهت مشتر دائمی در صورت حساب پایان ماه  و برای مشترک اعتباری از شارژ نامبرده کسر و محاسبه خواهد شد.
        هرمشترک تلفن همراه می تواند با ارسال کد ملی خود و هر یک از عزیزان خود نسبت به خرید بیمه نامه به هر تعداد  وبرای هر نفر یک بیمه نامه اقدام نماید.

     

     

    شرایط عمومی  این بیمه نامه شامل :

    فصل اول- کلیات :

    ماده 1- این بیمه نامه بین بیمه گر و بیمه گذار براساس قانون بیمه مصوب اردیبهشت ماه سال 1316 و پیشنهاد کتبی بیمه گذار (که جزء لاینفک بیمه نامه می باشد) تنظیم گردیده و مورد توافق طرفین می باشد. آن قسمت از پیشنهاد کتبی بیمه گذار که مورد قبول بیمه گر واقع نگردیده باشد به بیمه گذار قبل از صدور بیمه-نامه اعلام گردد و موارد اعلام شده جزء تعهدات بیمه گر محسوب نمی گردد در صورتیکه بیمه شده و بیمه-گذار شخص واحد نباشد رضایت کتبی بیمه شده و در مورد بیمه شده ای که اهلیت قانونی نداشته باشد موافقت ولی یا قیم او ضروری است وگرنه بیمه نامه باطل است.

    ماده2- بیمه گر : بیمه گر شرکت بیمه ای است که مشخصات آن در این بیمه نامه قید گردیده و جبران خسارت و پرداخت غرامت ناشی از حوادث احتمالی را طبق شرایط مقرر در این بیمه نامه بعهده می گیرد.

    ماده 3- بیمه گذار : بیمه گذار شخص حقیقی یا حقوقی است که مشخصات نامبرده دارند بیمه نامه ذکر گردیده و پرداخت حق بیمه را تعهد می نماید.

    ماده4- بیمه شده : بیمه شده شخصی است که احتمال تحقق خطر یا خطرات مشمول این بیمه نامه برای او موجب انعقاد بیمه نامه گردیده و مشخصات نامبرده در این بیمه نامه ذکر شده است.

    ماده 5- ذینفع : ذینفع شخص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که بیمه نامه به نفع آنها منعقد شده و مشخصات آنان در این بیمه نامه ذکر گردیده است.

    ماده 6- حق بیمه : حق بیمه وجهی است که بیمه گذار در مقابل تعهدات بیمه گر می پردازد.

    ماده 7- سرمایه بیمه و یا غرامت بیمه :سرمایه بیمه و یا غرامت بیمه وجهی است که بیمه گر متعهد می گردد در صورت تحقق خطر یا خطرات مشمول بیمه طبق شرایط این بیمه نامه به ذینفع بپردازد.

    ماده 8- حادثه : حادثه موضوع این بیمه عبارت است از هر واقعه ناگهانی ناشی از انفجارو آتش سوزی مواد محترقه که بدون قصد و اراده بیمه شده بروز کرده و منجر به جرح، نقص عضو، از کارافتادگی و یا فوت بیمه شده گردد.

    ماده9- نقص عضو و یا از کارافتادگی دایم و قطعی : نقص عضو یا از کار افتادگی دایم و قطعی عبارت است از قطع، تغییر شغل و یا از دست دادن توانایی انجام کار عضوی از اعضاء بدن که ناشی از حادثه بوده و وضعیت دایم و قطعی داشته باشد.

    ماده 10- مدت بیمه نامه : مدت این بیمه یک سال تمام شمسی است و از ساعت 24 روزی که به عنوان تاریخ شروع بیمه نامه قید گردیده است آغاز و در ساعت 24 روز انقضاء بیمه نامه خاتمه می یابد مگر آنکه بین طرفین به نحو دیگری توافق شده باشد.

     

    فصل دوم- شرایط :

    ماده 11- اصل حسن نیت : بیمه گذار و بیمه شده مکلفند با رعایت دقت و صداقت در پاسخ به پرسش های بیمه گر کلیه اطلاعات راجع به موضوع بیمه را در اختیار بیمه گر قرار دهند.

    اگر بیمه گذار و بیمه شده در پاسخ به پرسش بیمه گر عمدا از اظهار مطلب خودداری نمایند و یا عمدا برخلاف واقع اظهار بنمایند بیمه نامه باطل و بلااثر خواهد بود ولو مطلبی که کتمان شده یا برخلاف واقع اظهار شده هیچگونه تاثیری در وقوع حادثه نداشته باشد در این صورت نه فقط وجوه پرداختی بیمه گذار مسترد نخواهد شد، بلکه بیمه گر میتواند مانده حق بیمه را نیز مطالبه نماید.

    ماده 12- خطرات بیمه شده : تامین بیمه گر با رعایت استثنائات و محدودیتهای مندرج در بیمه نامه، شامل تحقق خطر (حادثه) موضوع ماده 8 این بیمه نامه میباشد. تحقق خطرات زیر نیز جزو تعهدات بیمه گر محسوب می گردد.

        مسمومیت، تأثیر گاز مواد آتش زا و انفجاری
        اقدام به نجات اشخاص و اموال از خطر.

    ماده 13- خسارت قابل تامین : این بیمه نامه فوت، از کارافتادگی و نقص عضو را که مستقیما ناشی از موارد مذکور در ماده 12 این بیمه نامه باشد تامین می نماید. در صورت توافق طرفین و دریافت حق بیمه اضافی، هزینه پزشکی و غرامت روزانه نیز قابل تامین میباشد.

    ماده 14- پرداخت حق بیمه : بیمه گذار موظف است حق بیمه را در مقابل دریافت بیمه نامه نقدا بپردازد و قبض رسیدیکه به مهر و امضاء بیمه گر رسیده باشد، اخذ نماید مگر اینکه طرفین به نحو دیگری نسبت به پرداخت حق بیمه توافق نمایند.

    ماده 15- کتبی بودن اظهارات : هرگونه پیشنهاد و اظهار بیمه گذار و بیمه گر در رابطه با این بیمه نامه بایستی کتبا به آخرین نشانی اعلام شده ارسال گردد.

    ماده 16- تغییر خطر : هرگاه در جریان مدت بیمه، در شغل یا فعالیتهای دیگر بیمه شده تغییری حاصل شود، بیمه شده یا بیمه گذار موظفند بیمه گر را از تغییرات حاصل حداکثر ظرف مدت ده روز آگاه سازنده در صورت تغییر خطر، بیمه گر حق بیمه متناسب با خطر را برای مدت باقیمانده پیشنهاد می نماید. در صورتی که طرفین نتوانند در میزان حق بیمه تعدیل شده توافق نمایند هر یک از طرفین حداکثر ظرف مدت ده روز می تواند بیمه نامه را فسخ نماید.

    ماده 17- موارد فسخ بیمه نامه : بیمه گر یا بیمه گذار می توانند در موارد زیر اقدام به تقاضای فسخ بیمه نامه نمایند :

    الف- موارد فسخ از طرف بیمه گر: بیمه گر در موارد زیر می تواند بیمه نامه را فسخ نماید. در این صورت برگشت حق بیمه بصورت روز شمار محاسبه خواهد شد.

        عدم پرداخت تمام یا قسمتی از حق بیمه و یا اقساط آن در موعد یا مواعد معین.
        هرگاه بیمه گذار سهواً و یا بدون سوء نیت مطالبی را اظهار نماید و یا از اظهار مطالبی خودداری نماید به نحوی که در نظر بیمه گر موضوع خطر را تغییر داده و یا از اهمیت آن بکاهد.
        در صورت تشدید خطر موضوع بیمه نامه و یا تغییر وضعیت بیمه شده به نحوی که اگر وضعیت مزبور قبل از قرارداد موجود بود بیمه گر، حاضر برای انعقاد قرارداد با شرایط مذکور در قرارداد نمی گشت و عدم موافقت بیمه گذار با تعدیل حق بیمه.

    ب- موارد فسخ از طرف بیمه گذار : بیمه گذار می تواند بیمه نامه را فسخ نماید در این صورت بیمه گر حق بیمه تا زمان فسخ را براساس تعرفه کوتاه مدت محاسبه می نماید، مگر در مواردیکه فسخ توسط بیمه گذار مستند به یکی از دلایل زیر باشد که در این صورت حق بیمه تا زمان فسخ به طور روز شماره محاسبه خواهد شد.

        انتقال پرتفوی بیمه گر.
        کاهش خطر موضوع بیمه و عدم موافقت بیمه گر با تعدیل حق بیمه.

    ماده 18- موارد انفساخ بیمه نامه : در صورت فوت بیمه شده بعلت تحقق خطری که تحت پوشش این بیمه نامه نمی باشد بیمه نامه از زمان فوت بیمه شده منفسخ می گردد. در موارد انفساخ حق بیمه مدت منقضی شده براساس تعرفه کوتاه مدت محاسبه می شود.

    ماده 19- آثار فسخ :

        در صورتی که بیمه گر بخواهد بیمه نامه را فسخ نماید، موظف است موضوع را بوسیله نامه یا پیامک و سایر وسایل مقتضی به طرف دیگر اطلاع دهد، در این صورت بیمه نامه یک ماه پس از اعلام مراتب به بیمه-گذار، فسخ شده تلقی می گردد.
        بیمه گذار می تواند با تسلیم درخواست کتبی به بیمه گر تقاضای فسخ بیمه نامه را بنماید. در این صورت از تاریخ تسلیم درخواست مزبور به بیمه گر بیمه نامه فسخ شده محسوب می شود.
        چنانچه در درخواست بیمه گذار تاریخ مشخصی برای فسخ تعیین شده باشد، اثر فسخ از تاریخ اخیر خواهد بود.

    ماده 20- وظایف بیمه شده، بیمه گذار و ذینفع در صورت وقوع حادثه :

        به محض وقوع حادثه غیر از فوت، بیمه شده موظف است به پزشک مراجعه نموده و دستورهای وی را مراعات و خود را تحت معالجه قرار دهد و بیمه شده یا بیمه گذار موظفند حداکثر ظرف پنج روز بعد از وقوع حادثه، مراتب را کتباً به اطلاع بیمه گر برسانند.
        در صورت فوت بیمه شده، بیمه گذار و یا ذینفع مراتب را باید در اسرع وقت حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ فوت کتباً به اطلاع بیمه گر برسانند. مگر اینکه ثابت نمایند بعلت خارج از اراده خود قادر به اعلام نبوده-اند.
        بر حسب مورد بیمه گذار، بیمه شده و یا ذینفع باید مدارک مورد لزوم را به بیمه گر تسلیم نموده و به کلیه سوالاتی که در رابطه با حادثه از ایشان میشود، از روی صداقت پاسخ دهند.
        بیمه شده و یا ذینفع ملزم به قبول هرگونه تحقیقات و یا معاینه پزشکی که هزینه آن مورد قبول بیمه گر می باشد، هستند.

    تبصره: در صورتی که بیمه گذار، بیمه شده و یا ذینفع تکالیف مقرر در این ماده را انجام ندهند بیمه گر میتواند ضرر و زیان وارده به لحاظ عدم اجرای تکالیف مزبور را ازتعهدات قابل پرداخت خود کسر نماید.

    ماده 21- مسئولیت حسن اجرای تکالیف مقرر در این بیمه نامه از طرف بیمه شده یا ذینفع بر عهده بیمه-گذار است.

    ماده 22- تعیین میزان غرامت بیمه :

        غرامت فوت، در صورتی که بیمه شده به علت وقوع یکی از خطرات مشمول این بیمه نامه فوت کند، بیمه گر متعهد است سرمایه بیمه را طبق شرایط این بیمه نامه و اوراق الحاقی منضم به آن و یا هرگونه توافق کتبی دیگر به ذینفع بپردازد.
        غرامت نقص عضو و یا از کارافتادگی دائم (کلی و جزیی) در صورتی که بیمه شده بعلت وقوع یکی از خطرات مشمول بیمه دچار نقص عضو و یا از کارافتادگی دایم شود، بیمه گر متعهد است غرامت مربوطه را طبق شرایط این بیمه نامه و ضمایم آن و جدول نقص عضو به شرح ذیل بپردازد.

    الف- نقص عضو و از کار افتادگی دایم کلی :

    موارد زیر نقص عضو و از کارافتادگی دایم کلی محسوب میشود و غرامت این موارد معادل صددرصد سرمایه بیمه شده خواهد بود.

        نابینایی کامل و دایم از دو چشم.
        از کارافتادگی دایم و کامل و یا قطع دو دست، حداقل از مچ.
        از کارافتادگی دایم و کامل یا قطع دو پا، حداقل از مچ.
        از کارافتادگی دایم و کامل یک دست و یک پا، حداقل از مچ.
        از دست دادن هر دو پنجه پا.
        قطع کامل نخاع.
        ناشنوایی کامل و دایم هر دوگوش.
        برداشتن فک پائین.

    ب- موارد زیر نقص عضو و از کارافتادگی دایم جزیی محسوب میشود و غرامت این موارد معادل درصدی از سرمایه بیمه می باشد که برای هریک از اعضاء تعیین گردیده است.

        از دست دادن قدرت و توانایی حرف زدن (لالی) اعم از، از کارافتادگی دایم و کامل حنجره یا قطع زبان. 80%
        از کارافتادگی دایم و کامل یا قطع یک دست از بازو. 70%
        از کارافتادگی دایم و کامل یا قطع یک دست از ساعد. 60%
        از کارافتادگی دایم و کامل یا قطع یک دست از مچ. 55%
        از کارافتادگی دایم و کامل یا قطع کامل انگشتان هر دست. 50%
            انگشت شست 36%
            بند اول شست 24%
            سبابه 25%
            بند اول سبابه 12%
            بند اول و دوم سبابه 12%
            بند اول و دوم سبابه 20%
            هر یک از دو انگشت میانه 15%
            انگشت کوچک 10%
                در هر حال حداکثر تعهد بیمه گر بابت مجموع نقص عضو انگشتان هر دست از 50% سرمایه بیمه شده تجاوز نخواهد کرد و در صورتی که مجموع انگشتان هر دو دست قطع و یا از کار افتاده ایم گردد، حداکثر معادل 80 درصد سرمایه بیمه قابل پرداخت خواهد بود.
        فقدان دندانها حداکثر 28%
        از کارافتادگی دایم و کامل یا قطع یک پا از مفصل ران 70%
        از کارافتادگی دایم و کامل یا قطع یک پا از ساق 60%
        از کارافتادگی دایم و کامل یا قطع یک پا از مچ 55%
        از کارافتادگی دایم و کامل یا قطع انگشتان پا 30%
            شست پا 10%
            هر یک از سایر انگشتان 5%
        نابینا شدن یک چشم 50%
        در صورتی که بیمه شده قبل از حادثه از بینایی کامل یک چشم محروم بوده باشد، درجه نقص عضو نابینا شدن چشم دیگر80% خواهد بود.
        از دست دادن شنوایی یک گوش 35%
        در صورتی که بیمه شده قبل از وقوع حادثه مشمول بیمه از شنوایی کامل یک گوش محروم بوده باشد، درجه نقص عضو ناشنوا شدن گوش دیگر 65% خواهد بود.
        از دست دادن لاله گوش 10%
        از دست دادن حس بویایی 15%
        از دست دادن حس چشایی 15%
        غرامت نقص عضو سایر تعضاء سر(جمجمه) و صورت از حداکثر 40% سرمایه بیمه تجاوز نخواهد کرد.
        یک کلیه 30%
        طحال 7%
        بیضه5%
        تبصره: در مورادی که از کارافتادگی کامل نباشد میزان از کارافتادگی به تشخیص پزشک معتمد بیمه گر تعیین خواهد شد و بیمه گر غرامت مربوطه را متناسب با درصدهای مذکور پرداخت خواهد نمود.
        سایر اعضاء داخل بدن به تشخیص پزشک معتمد بیمه گر.

    پ- در موارد نقص عضو و از کارافتادگی دایم اعم از کلی یا جزیی غیر از موارد مذکور در بندهای الف و ب فوق الذکر، نقص عضو و از کارافتادگی دایم ( کلی یا جزیی) و همچنین میزان غرامت مربوطه متناسب با درصدهای مذکور در بند الف و به بنظر پزشک معتمد بیمه گر تعیین می گردد.

        در صورتی که بیمه گذار نسبت به نظر پزشک معتمد بیمه گر معترض باشد، موضوع در کمیسیونی متشکل از پزشک منتخب بیمه گر و پزشک منتخب بیمه گذار و یک نفر پزشک با انتخاب دو پزشک مزبور مطرح و نظر اکثریت کمیسیون مزبور برای طرفین در موارد اعتراض لازم الاتباع خواهد بود.
        جمع مبالغ پرداختی در مدت بیمه بابت فوت، نقص عضو و از کارافتادگی دائم (کلی یا جزئی) موضوع این بیمه نامه نمی تواند از سرمایه بیمه تجاوز نماید.
        تبصره: در کلیه موارد موضوع این ماده تشخیص نقص عضو و از کارافتادگی دایم کلی و یا دایم جزیی و همچنین حداکثر میزان آن با پزشک معتمد بیمه گر می باشد.

    ماده 23- مهلت پرداخت خسارت : بیمه گر حداکثر ظرف یکماه پس از تاریخ دریافت کلیه اسناد و مدارکی که بتواند بوسیله آنها میزان خسارت وارده و حدود مسئولیت خود را تشخیص دهد باید خسارت را تسویه و پرداخت نماید.

    فصل سوم- استثنائات :

    ماده 24- موارد زیر و یا تحقق خطر ناشی از آن از شمول تعهدات بیمه گر خارج است :

        خودکشی و یا اقدام به آن.
        صدمات بدنی که بیمه شده عمداً موجب آن می شود.
        مستی و یا استعمال هرگونه مواد مخدر و یا داروهای محرک بدون تجویز پزشک.
        ارتکاب بیمه شده به اعمال مجرمانه اعم از مباشرت، مشارکت و یا معاونت در آن.
        هر نوع دیسک و یا فتق بیمه شده.
        بیماری و ابتلا به جنون بیمه شده مگر آن که ابتلا به جنون ناشی از تحقق خطر موضوع این بیمه باشد.

    فوت بیمه شده به علت حادثه عمدی از طرف ذینفع ( اعم از مباشرت، مشارکت و یا معاونت ) در این صورت بیمه گر منحصراً متعهد به پرداخت سهم سایر افراد ذینفع در سرمایه بیمه خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی