عصر بازار

میزان عیدی کارگران در سال ۹۵ چقدر است؟

عصر اعتبار- با اعلام حداقل دستمزد سال آینده کارگران، میزان عیدی سال آینده حداقل یک میلیون و ۶۲۴ هزارتومان و حداکثر نیز ۲ میلیون و ۴۳۶ هزارتومان خواهد بود.

میزان عیدی کارگران در سال ۹۵ چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، با مشخص شدن حداقل دستمزد 812 هزار و 164 تومانی سال آینده میلیون ها کارگر و مشمول قانون کار، میزان عیدی سال آینده کارگران نیز معلوم شد. حداقل عیدی سال آینده کارگران یک میلیون و 624 هزار تومان خواهد بود.

    حداکثر عیدی سال 95 نیز بر مبنای 3 برابر حداقل دستمزد تعیین شده، 2 میلیون و 436 هزار تومان است. البته ارقام دریافتی مشمولان قانون کار در سال آینده به نسبت حقوق پایه متفاوت است ولی نمی تواند کمتر از 2 برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و همچنین بیشتر از 3 برابر آن باشد؛ در واقع سقف عیدی پایان سال 95 به میزان 2 میلیون و 436 هزارتومان است.

    حداقل و حداکثر عیدی 95

    بنابراین کارگرانی که در سال جاری برابر با 2 پایه حقوق 712 هزار و 425 تومانی مصوب شورای عالی کار یک میلیون و 424 هزار و 850 تومان عیدی دریافت کرده اند در سال آینده به میزان یک میلیون و 624 هزار و 328 تومان عیدی خواهند گرفت.

    همچنین گروه هایی که به میزان 3 برابر حداقل دستمزد 712 هزار و 430 تومانی سال جاری، یعنی دو میلیون و 137 هزار و 275 تومان عیدی دریافت کرده اند در سال آینده این رقم به 2 میلیون و 436 هزار و 492 تومان افزایش می یابد.

    وضعیت عیدی سایر سطوح مزدی

    درباره سایر سطوح مزدی و افرادی که دارای پایه حقوق های به مراتب بالاتر از مصوبات شورای عالی کار هستند نیز می توانند به همان نسبت عیدی دریافت کنند به شرطی که میزان دریافت عیدی آنان از 3 برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال 95 یعنی 2 میلیون و 436 هزار و 492 تومان بیشتر نشود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی