عصر بازار

رئیس پلیس پیشگیری خبر داد:

کاهش ۵ درصدری سرقت در طول سال ۹۴

عصر اعتبار- رئیس پلیس پیشگیری گفت: در طول سال ۹۴ با اجرای برنامه های پیشگیری و فعالیت قرارگاه سرقت شاهد کاهش ۵ درصدی سرقت بوده ایم.

کاهش ۵ درصدری سرقت در طول سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سردار علی شرفی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: همه تلاش های پلیس بر این است که شاهد کاهش میزان جرایم باشیم در بحث سرقت خوشبختانه با کاهش رو به رو بوده ایم اما در بحث جیب بری و سرقت مغازه در طول سال 94 با افزایش رو به رو بوده ایم.

    شرفی گفت: از نظر پلیس سرقت احشام بدترین نوع سرقت است زیرا احشام همه دارایی دامدار است از این رو با دامداران رایزنی هایی صورت گرفته است که بتوانند با استفاده از تجهیزات و دوربین های مداربسته نسبت به افزایش ایمنی دامداری ها اقدام کنند.

    رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه با اشاره به اینکه یک درصد سرقت منزل کاهش داشته است، گفت: در طول سال 94 سرقت کابل برق 31 کاهش داشته است.

    وی درباره نزاع و درگیری گفت: آمار ها نشان از افزایش 16 درصدی نزاع و درگیری در بین افراد جامعه دارد. از این رو یک بسته آموزشی همگانی برای مردم در نظر گرفته ایم و در کنار آن برای کارمندان و پرسنا ناجا هم برنامه های آموزشی داشته ایم.

    وی گفت: 43 درصد کشفیات برای پلیس پیشگیری است 40 درصد ار کشف سلاح های ممنوعه هم سهم پلیس پیشگیری است و 22 درصد کشف مواد مخدر هم بر عهده پلیس پیشگیری است.

    شرفی افزود: 75 درصد سارقان دستگیر شده و 66 درصد از قاچاقچیان کالا و 81 درصد از دستگیری معتادان متجاهر هم از سوی پلیس پیشگیری انجام شده است.

    رئیس پلیس پیشگیری ناجا درباره رعایت حقوق شهروندی نیز گفت: حفظ حقوق شهروندی جزو مطالبات مردم و از دستورات مقام معظم رهبری است از این رو اجرای طرح «مکنا» در همه کلانتریها اجرا می شود و تا امروز در 533 کلانتری طرح مکنا ادامه داده می شود و 341 کلانتری نمره قبولی و نشان کیفیت را از نیروی انتظامی دریافت کرده اند.

    وی گفت: بیش از سه هزار کلانتری در سطح کشور داریم و امیدواریم با حمایت هایی که صورت می گیرد این طرح در همه کلانتری ها اجرایی شود.

    رییس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اجرای طرح تکریم مجرمان و دستگیر شدگان نیز گفت: پلیس مکلف است بستری را فراهم کند تا به محض دستگیری مجرم یا متهم خانواده وی را در جریان قرار بدهد برای وی وکیل درنظر بگیرد و اگر در حال طی دوران درمان است حتما به روند درمانی آن رسیدگی کند.

    سردار شرفی در ادامه گفت: 53 درصد از تحت نظرگاه های پلیس به صورت ان لاین قابل رصد و کنترل هستند.

    وی با اعلام اینکه امسال برای توانمند سازی پلیس 9 دوره آموزشی کوثر طراحی و اجرا شد، گفت: نزدیک به 4 هزار نفر از مدیران تحت آموزش قرار گرفتند.

    ادامه دارد...

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی