عصر بازار

نا امیدی موسسه گلدمن ساش نسبت به قیمت طلا

عصر اعتبار- موسسه مالی گلدمن ساش آمریکا در تازه ترین گزارش خود نیز اعلام کرده است که امیدواری چندانی نسبت به قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی ندارد.

نا امیدی موسسه گلدمن ساش نسبت به قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، موسسه گلدمن ساش آمریکا ضمن تاکید بر گزارش های قبلی خود در خصوص کاهش احتمالی قیمت طلا تا پایان سال 2016 میلادی، اعلام کرد: روند صعودی قیمت طلا در ماه های نخست امسال پایدار نخواهد بود و قیمت این فلز زرد به زودی با کاهش روبرو خواهد شد.

    بر اساس این گزارش موسسه گلدمن ساش اعلام کرد: با کاهش نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا و جهان و تقویت ارزش دلار، قیمت جهانی طلا تا 12 ماه آینده بار دیگر با کاهش روبرو خواهد شد.

    این موسسه مالی در گزارش قبلی خود پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا تا 12 ماه آینده به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید.

    موسسه گلدمن ساش افزود: با انتشار آمارهای امیدوار کننده بیشتر در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا به نظر می رسد قیمت طلا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار ، با کاهش روبرو خواهد شد. این مساله موجب خواهد شد تا قیمت طلا در کوتاه مدت به کمتر از 1100 دلار خواهد رسید.

    موسسه سرمایه گذاری تی دی اس نیز در گزارشی پیش بینی کرد که قیمت طلا نمی تواند در صورت افزایش به سطح 1300 دلاری این سطح قیمتی را حفظ کند و قیمت طلا بار دیگر وارد کانال 1200 دلاری خواهد شد.

    موسسه تی دی اس افزود: قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر نگرانی های مربوط به کاهش رشد اقتصادی آمریکا نوسانات شاخص سهام چین و کاهش ارزش دلار با افزایش روبرو شده است. گمانه زنی های زیادی نیز در بین سرمایه گذاران وجود دارد که فدرال رزرو در شرایط کنونی تصمیمی برای افزایش بیشتر نرخ بهره نخواهد داشت.

    این موسسه سرمایه گذاری تاکید کرد: به نظر می رسد با بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و چین طی ماه های آینده قیمت طلا برای ادامه روند صعودی خود با چالش های بیشتری روبرو خواهد شد.  البته احتمال افزایش قیمت طلا به 1300 دلار در هر اونس وجود دارد ولی این سطح قیمتی حفظ نخواهد شد.

     آمریکا و چین برای جلوگیری از ادامه روند نزولی ارزش سهام قطعا سیاست های مناسب اقتصادی و مالی را اتخاذ خواهند کرد و افزایش شاخص سهام می تواند در نهایت بار دیگر موجب افت قیمت طلا شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو