عصر بازار

نهاوندیان در دیدار وزیر مشاور سرمایه‌گذاری و تجارت انگلیس:

ایران گسترش همکاری‌های اقتصادی را منوط به عملی شدن مذاکرات می‌داند

عصر اعتبار- رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت و مردم ایران و بخش خصوصی اقتصاد ایران، گسترش همکاری های اقتصادی و توافقات تجاری را منوط به نتیجه بخش بودن و عملی شدن مذاکرات انجام گرفته می دانند.

ایران گسترش همکاری‌های اقتصادی را منوط به عملی شدن مذاکرات می‌داند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از نسیم، محمد نهاوندیان در دیدار "لرد فرانسیس مود: وزیر مشاور سرمایه گذاری و تجارت انگلیس، با تشریح مسیر جدید پیش روی اقتصاد ایران، از فرصت های اقتصادی ایجاد شده در برنامه ریزی های پس از برجام دولت ایران، به عنوان موقعیت های جدید همکاری یاد کرد.

    وی گفت: بعد از برداشته شدن تحریم ها که همه از آن متضرر شدند، ایران آماده همکاری با تمامی کشورهایی است که بخواهند در آینده روشن اقتصاد ایران مشارکت و سرمایه گذاری کنند.

    نهاوندیان با اشاره به دستور العمل تجاری تدوین شده در برجام افزود: در توافق انجام شده تمامی حوزه های اقتصادی که کشورها علاقمند به همکاری با ایران باشند مشخص است و ایران برای همکاری های مشترک با تمام کشورها از مدتها قبل برنامه ریزی و سیاست های خود را مشخص کرده است.

    رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به توسعه همکاری با دیگر کشورها که امروز در حال عملیاتی شدن است گفت: اقتصاد ایران ظرفیت گسترده و متنوعی دارد و آمادگی لازم برای مشارکت و سرمایه گذاری در همه حوزه ها از امور بانکی گرفته تا سرمایه گذاری های مشترک در حوزه انرژی و معادن و خودرو و سایر حوزه ها وجود دارد.

    نهاوندیان در این دیدار با اشاره به فرمایش مقام معطم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان مبنی بر انتظار مردم از عملیاتی شدن گفت وگوهای هیات های تجاری با ایران افزود: دولت و مردم ایران و بخش خصوصی اقتصاد ایران، گسترش همکاری های اقتصادی و توافقات تجاری را منوط به نتیجه بخش بودن و عملی شدن مذاکرات انجام گرفته می دانند.

    در این دیدار لرد فرانسیس مود وزیر مشاور سرمایه گذاری و تجارت انگلیس نیز ضمن ابراز خرسندی از برداشته شدن تحریم های ایران و ابراز رضایت از سفرخود به ایران که به توافقات خوبی در حوزه های اقتصادی منجر شد، گفت: ما همکاری اقتصادی با ایران را به جهت موقعیت ویژه ای که دارد بسیار مغتنم می دانیم و علاقمندیم در حوزه های متنوعی این همکاری های را گسترش دهیم.

    وزیر مشاور سرمایه گذاری و تجارت انگلیس افزود: انگلیس آمادگی دارد در پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی WTO همکاری های لازم را داشته باشد تا در مسیر جدید تعاملات اقتصادی بعد از برجام تعاملات فی مابین سرعت و تاثیر و پایداری بیشتری بگیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو