عصر بازار

نقره گران می شود

عصر اعتبار- قیمت نقره از ابتدای سال ۲۰۱۶ تا مقطع کنونی ۱۲ درصد رشد کرده است و تحلیلگران بر این باورند که روند رشد مذکور همچنان ادامه خواهد یافت.

نقره گران می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادهای بزرگ جهان و از بین رفتن اعتماد به توانایی بانک های مرکزی در مدیریت بحران ها و کند شدن روند افزایش نرخ های بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا عواملی بوده اند که دست به دست هم دادند تا قیمت های نقره را در سال 2016 بالا ببرند.
    هر اونس نقره برای تحویل در ماه مه روز جمعه در بازار نیویورک 5.6 سنت یا 0.4 درصد افزایش یافت و به 15.605 دلار رسید با این همه برای کل هفته حدود 0.6 درصد کاهش نشان داد. قیمت نقره در هفتم مارس به 15.66 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت امسال بود. نگرانی های فزاینده پیرامون کمبود نقدینگی در چین، ضعیف شدن درآمد شرکت ها و مشکلات جهانی سرمایه گذاران را به سوی دارایی های امن شامل نقره هدایت کرده است زیرا این فلز یک پناهگاه سرمایه واقعی است و در زمان آشفتگی بازارها، بهتر از داراییهای پرریسک عمل می کند.
    نقره هم مانند طلا زمانی که بازارها اُفت می کنند پذیرای سرمایه گذاران ریسک گریز می شود. در دوران بحران مالی سال 2008 که سرمایه گذاران در جست و جو دارایی های امن بودند، قیمت نقره 2 برابر شد. موسسه نقره اخیرا پیش بینی کرده است قیمت نقره امسال رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت و کمبود عرضه این فلز تسریع می شود. کمبود عرضه نقره بیش از یک سال است که مشاهده می شود.
    طبق آمار سازمان زمین شناسی آمریکا، تولید معدنی نقره در این کشور طی 11 ماه نخست سال 2015 به میزان هشت درصد کاهش یافت. کاهش عرضه به بالاتر رفتن قیمت های نقره کمک خواهد کرد. این موسسه همچنین انتظار دارد امسال تقاضای صنعتی بالاتری برای نقره وجود داشته باشد. نقره در پنل های خورشیدی، تولید پلاستیک، جواهرات و سکه مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف نقره امسال شاهد رشد قوی بوده است. ضرابخانه آمریکا در هفته نخست مارس یک میلیون اونس سکه نقره عقاب نشان آمریکایی به شبکه فروشندگان مجاز توزیع کرده است و فروش از ابتدای سال تا 10 مارس به 12 میلیون سکه رسیده که 24.7 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه در سال 2015 نشان می دهد. فروش سکه نقره عقاب آمریکایی سال گذشته به رکورد 47 میلیون سکه رسید و با روند خریدی که امسال دیده می شود، احتمالا یک رکورد سالانه دیگر برای فروش سکه نقره ثبت خواهد شد.
    از نقطه نظر تکنیکال بازار نقره تغییر چندانی در معاملات روز جمعه نداشت. به نظر می رسد بازار کمی بی رمق است بنابراین احتمالا به عقب بازخواهد گشت و فرصت خرید جدید فراهم می کند. تحلیلگران اف ایکس ایمپایر معتقدند سطح 15.20 دلار در حال حاضر کف بازار نقره است و اگر این بازار بالای سطح 16 دلار را بشکند می تواند به سطح بالاتری حرکت کرده و در بلندمدت قیمت 18 دلار را هدف بگیرد. برای خریداران نقره قیمت صعودی بعدی که باید در کوتاه مدت شکسته شود بالای سطح مقاومت فنی قدرتمند 16.005 دلار است که رکورد بالای فوریه است. برای فروشندگان هدف قیمت نزولی کوتاه مدت بعدی که باید شکسته شود پایین سطح حمایت فنی قدرتمند 14.61 دلار است. نخستین مقاومت نقره در سطح 15.84 دلار که رکورد هفته گذشته است و دومین سطح مقاومتی این فلز در 16.005 دلار دیده می شود. نخستین سطح حمایتی نقره در 15.515 دلار و دومین سطح حمایتی در 15.154 دلار قرار دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو