عصر بازار

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ در گفت:

اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش حل مشکلات کشور است

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ با تاکید بر اینکه استفاده از استراتژی اقتصاد مقاومتی مهمترین کار برای حل مشکلات اقتصادی کشور است، گفت: تنها نسخه شفابخش برای حل مشکلات اقتصادی و بیکاری کشور اقتصاد مقاومتی است که باید مجلس آینده در سرلوحه کار قرار دهد.

اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش حل مشکلات کشور است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از (ایسنا) ،محمد حسن آصفری با تاکید بر اینکه مهمترین عامل در عدم وابستگی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای دیگر اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است گفت: اگر مجلس و دولت اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار قرار دهد روز به روز شاهد شکوفایی در بخش‌های مختلف اقتصادی خواهیم بود.

    به گفته وی، تنها نسخه شفابخش برای مشکلات اقتصادی و بیکاری، نسخه اقتصاد مقاومتی است که باید مجلس آینده سرلوحه کار قرار دهد.

    نماینده مردم اراک در ادامه با تاکید بر لزوم تصویب قوانینی برای مقابله با خام فروشی گفت: باید به جای آنکه منابع ارزشمند کشور به صورت خام در اختیار کشورهای دیگر قرار گرفته شود، این منابع به شیوه‌ای به ارزش افزوده برای کشور خودمان باشد نه اینکه با خام فروشی این منابع با چند برابر قیمت مجددا به کشورمان فروخته شود و تنها برای کشورهای غربی اشتغال زایی و ارزآوری ایجاد شود.

    آصفری ادامه داد: باید بتوانیم جلوی خام فروشی را گرفته و با استفاده از فضای تولید از این منابع در داخل کشور تولید کنیم. سوال این است که چرا باید نفت با قیمت ناچیز به کشورهای دیگر فروخته شود و سپس آن‌ها با ایجاد کارخانه‌های پتروشیمی، پالایشگاه و ... برای خود ارزآوری داشته باشند؟ آیا بهتر نیست به جای این رویکرد این منابع در اختیار صنایع داخلیمان همچون آلومینیوم و فولاد قرار گیرد تا تولید کنندگان بتوانند ضمن ارزآوری و ایجاد اشتغال گام های اساسی در بخش واردات بردارند.

    وی اضافه کرد:‌ امروز در بخش کشاورزی برای تولید یک کیلو محصول کشاورزی بیش از 3000 لیتر آب مصرف می‌شود و آن هم در شرایطی که کشور با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند. آیا لازم نیست که جلوی هدر رفت این منابع گرفته شود؟

    وی ادامه داد: از طرف دیگر در شرایطی که کارخانه‌های بزرگی همچون واگن سازی و خودروهای راهسازی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند دولت با کشورهای خارجی قرارداد واردات واگن‌های برای و خودروهای راه سازی می بندد و یا شهرداری تهران با قرارداد واردات 3000 واگن با یک کشور خارجی می بندد. حال سوال این است که چرا از منابع داخلی استفاده نمی‌شود؟

    این عضو کمیسیون تلفیق بودجه 95 با اشاره به درآمد شرکت سامسونگ در ایران گفت:‌ امروز شرکت سامسونگ بیش از پنج برابر درآمد نفتی از فروش کالاهایش از ایران به جیب می زند آن هم در شرایطی که چنین توانایی‌هایی در کشور ما وجود دارد ولی ما پول را در اختیار کشورهایی چون ژاپن، کره و برخی دیگر از کشورها قرار می دهیم.

    آصفری در جمع بندی گفت: باید جلوی خروج ارز آن هم در یک حجم وسیع گرفته شود و به جای آن شرایطی برای ایجاد اشتغال و کمک به تولید فراهم شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو