عصر بازار

ثبات اقتصادی در منطقه با توسعه مناسبات اقتصادی با اتحادیه اروپا

عصر اعتبار- وزیر رفاه گفت: در صورتی که تعاملات اقتصادی ایران با کشورهای عضو اتحادیه اروپا فزونی یابد می تواند به گسترش امنیت و ثبات اقتصادی در منطقه منجر شود و تعارضات بین المللی را کاهش دهد.

ثبات اقتصادی در منطقه با توسعه مناسبات اقتصادی با اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از مهر، علی ربیعی در دیدار فرانسوا فیون نخست وزیر و وزیر کار و امور اجتماعی پیشین فرانسه که در محل این وزارتخانه برگزار شد، افزود: مجموعه هایی که    زیر نظر سازمان تامین اجتماعی است  می توانند تعاملات اقتصادی زیادی را با شرکت های فرانسه داشته باشند.

    وی به سوابق دیرینه دو کشور ایران و فرانسه اشاره کرد و گفت: پس از تحریم ها فرصت خوبی برای همکاری های اقتصادی بین دو کشور وجود دارد.

    وزیر تعاون، به بزرگترین شرکت هواپیمایی زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد و یادآورشد:  سازمان تامین اجتماعی صاحب بزرگترین شرکت ریلی کشور است. همچنین شرکت های تولید لبنیات زیرمجموعه این سازمان صادرات ارزشمندی به دیگر کشورها دارند.

    دکتر ربیعی، حضور ایران در بازار عراق و گسترش روابط با کشور آذربایجان را نیز یادآور شد و گفت: ایران همچنین موقعیت خوبی در بازار افغانستان دارد. همچنین دو هفته پیش با کشور آذربایجان تفاهمنامه ای برای تاسیس شرکت دارویی امضا کردیم که بزودی عملیاتی می شود.

    به گفته وزیر کار، همچنین  شرکت نفتی و گازی خلیج فارس که زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی است  می تواند تعاملات اقتصادی خوبی برای همکاری با شرکت های فرانسوی داشته باشد.

    وی ادامه داد: هم اکنون برای ساخت دو پالایشگاه بزرگ نیاز به سرمایه گذاری وجود  دارد که فرانسوی ها می توانند در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

    دکتر ربیعی تاکید کرد:  ایران و فرانسه همچنین می توانند تعاملات فرهنگی خود را گسترش دهند.

    وی در بخشی دیگری از این گفت وگو، به توانمندی های ایران در زمینه گردشگری اشاره کرد و افزود: علاوه بر قابلیت های بسیار بالای ایران در بخش پزشکی، هزینه درمان در ایران ارزان است. ایران می تواند در زمینه توریسم درمانی نقش بسزایی داشته باشد.

    وی ادامه داد: ایران همچنین از آثار تاریخی و موقعیت ویژه طبیعی از توانمندی بالایی در بخش گردشگری و جذب توریسم برخوردار است.

    دکتر ربیعی به وضعیت  فارغ التحصیلان بیکار در کشور نیز اشاره کرد و گفت:  با توجه به ورود  فارغ التحصیل بیکار به  بازار کار و  پتانسیل کشورمان از نظر نیروی انسانی  ، فرانسه می تواند از این موقعیت بیشترین بهره را ببرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی