عصر بازار

حفظ مرز ۱ میلیونی توسط سکه

عصر اعتبار- تغییرات سکه که بیشتر از جانب اونس رقم خورد، توانست در روز گذشته برای یازدهمین روز مرز ۱ میلیون تومان را حفظ کند.

حفظ مرز ۱ میلیونی توسط سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از سایت طلا، سکه در روز گذشته همچون پنج شنبه ی گذشته تغییر چندانی را شاهد نبود و سکه ی تمام با کسر اندک 500 تومانی به بهای 1 میلیون و 10 هزار تومان به فروش رسید و این در حالی است که ثبات نسبی سکه در آخرین روز هفته با تغییرات مثبت سکه همراه شد.
    بازار سکه شنبه ی گذشته را در پی اونس افزایشی آغاز کرد و سکه تمام در کانال 1 میلیون تومان پیش رفت اما ریزش دلار و شکسته شدن مرز روانی 3450 تومان، سکه را از رشد بیشتر بازداشت و این در شرایطی است که ارزش ذاتی سکه از قیمت بازاری آن بیشتر بود تا سکه پتانسیل افزایش بیشتر را داشته باشد.
    اما در روز یکشنبه با وجود رشد نسبی دلار، برخی از سکه ها از موضع روز قبل به عقب نشستند که در سکه تمام به 1500 تومان رسید.
    در سومین روز هفته سکه با نگاه به روند اونس، افزایش بها را علی رغم افت دلار تجربه کرد. اما با توجه به سیر کاهشی دلار، معاملات در بازار سکه با احتیاط بیشتری همراه شد.
    در پایان معاملات این روز ارزش هر قطعه سکه ی تمام و نیم سکه به 1 میلیون و 12 هزار تومان و 523 هزار تومان و هر ربع و سکه 1 گرمی به 280 و 192 هزار تومان رسید.
    گزارش سایت طلا می افزاید، افزایش اونس در روز سه شنبه در کنار کاهش 15 تومانی دلار سبب شد تا سکه تنها 2 هزار تومان رشد را تجربه کند و بر بهای 1 میلیون و 14 هزار تومان قرار بگیرد.
    اما با معکوس شدن روند این دو متغییر در روز چهارشنبه، سکه متأثر از طلای جهانی 4 هزار تومان کاهش و بر بهای 1 میلیون و 10 هزار تومان قرار گرفت و این در شرایطی است که ربع سکه و نیم با توجه به متناقض بودن روند این دو متغییر بر ثبات بها پافشاری کردند.
    در آخرین روز هفته سکه تغییر خاصی را تجربه نکرد اما تغییرات هفتگیش برخلاف اونس و دلار مثبت شد.
    در پایان معاملات هفته ی گذشته سکه ی تمام و نیم سکه بر بهای 1 میلیون و 10 هزار و 500 و 530 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی بر 280 و 192 هزار تومان قرار گرفتند.
    گفتنی است، تحرکات طلای جهانی در هفته ی آینده در نظر کارشناسان و تحلیلگران مثبت ارزیابی شده اما تغییرات گاه بی گاه منفی دلار، روند سکه را در روزهای آینده دور از پیش بینی های دقیق قرار داده است و این بازار به علت حرکت نکردن همیشگی اونس طبق پیش بینی ها، جانب احتیاط را می طلبد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی