عصر بازار

معجزه یک خطا در جلوگیری از سرقت میلیارد دلاری

عصر اعتبار- ماه گذشته یک گروه ناشناس هکری موفق به نفوذ در سیستم های بانک مرکزی بنگلادش شده و توانستند به اطلاعات حساس مالی برای نقل و انتقال پول دسترسی پیدا کنند تا با واسطه آنها مقادیر زیادی از پول نقد را به حساب های جعلی در سریلانکا و فیلیپین واریز کنند. اما یک اشتباه املایی در سند انتقال مالی آنلاین از این سرقت بزرگ جلوگیری کرد!

معجزه یک خطا در جلوگیری از سرقت میلیارد دلاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تابناک، خطاها یا همان Typo معمولا همراه با دردسر و البته شرمندگی هستند، اما این بار بروز یک خطا در نقل و انتقال مالی منجر به نجات بانک مرکزی بنگلادش و فدرال رزرو نیویورک از یک سرقت سایبری 1 میلیارد دلاری شده است.

    معجزه یک خطا در جلوگیری از سرقت میلیارد دلاری

    ماه گذشته یک گروه ناشناس هکری موفق به نفوذ در سیستم های بانک مرکزی بنگلادش شده و توانستند به اطلاعات حساس مالی برای نقل و انتقال پول دسترسی پیدا کنند تا با واسطه آنها مقادیر زیادی از پول نقد را به حساب های جعلی در سریلانکا و فیلیپین واریز کنند. اما یک اشتباه املایی در سند انتقال مالی آنلاین از این سرقت بزرگ جلوگیری کرد!

    بر اساس آن چه رویترز گزارش داده است، در تاریخ 5 فوریه چندین درخواست از طریق کد های سوییفت بانک مرکزی بنگلادش به فدرال رزرو نیویورک فرستاده شد که از این همه چهار درخواست برای انتقال مالی موفق بوده که رقمی برابر با 81 میلیون دلار را شامل میشده است.

    اما در حالی که هکرها میخواستند پنجمین درخواست خود را به مبلغ 20 میلیون دلار به یک موسسه غیر دولتی با نام Shalika ارسال کنند، در این میان یک خطای تایپی یا املایی کار آنها را متوقف کرد.

    کارمندی در دویچه بانک که واسطه این نقل و انتقال مالی بوده است، این خطا در ارسال درخواست را مشاهده میکند و از بانک بنگلادشی درخواست میکند آن را تشریح و واضح کنند. از این طریق بانک بنگلادش متوجه موضوع شده و نقل و انتقال را متوقف میکند.

    در همین زمان نیز بانک فدرال رزرو نیویورک متوجه حجم عظیم درخواست های انتقال مالی برای یک موسسه غیر دولتی میشود و بانک بنگلادشی را در جریان ماجرا قرار میدهد و در حالی که هکرها میخواستند 850 میلیون دلار دیگر را به این طریق منتقل کنند، این خطای املایی منجر به متوقف شدن کل نقل و انتقالات شد.

    هنوز 81 میلیون دلاری که هکرها موفق به انتقال آن شده اند، بازیابی نشده است. این حمله سایبری که در تاریخ 4 و 5 فوریه صورت گرفته است از خارج کشور بنگلادش انجام شده ولی هکرها همچنان ناشناس هستند و مقامات امید چندانی به دستگیری آنها ندارند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو