عصر بازار

تأمین نیمی از قیمت مسکن با وام جدید

عصر اعتبار- افزایش وام مسکن به ۱۶۰میلیون تومان برای خانه‌اولی‌ها، سهم وام در قیمت مسکن را افزایش داده و تا نیمی از ارزش ملک رسانده است.

تأمین نیمی از قیمت مسکن با وام جدید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از همشهری، وزیر راه و شهرسازی در ابتدای فعالیت دولت یازدهم اعلام کرده بود که وام 20میلیونی مسکن با سهمی کمتر از 10درصد از قیمت ملک، نمی‌تواند کمکی به خریدار کند. عباس آخوندی معتقد است که وام مسکن باید نیمی از ارزش ملک را تأمین کند. مصوبه جدید شورای پول و اعتبار که به افزایش مبلغ وام مسکن برای خانه‌اولی‌ها به میزان 160میلیون تومان منجر شده، سهم وام را در قیمت مسکن افزایش داده اما این وام فعلا فقط به زوج‌های جوان اعطا می‌شود و نمی‌توان از آن به‌عنوان افزایش فراگیر وام مسکن یادکرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است که فاصله وام 25میلیون تومانی مسکن که در ابتدای دولت یازدهم پرداخت می‌شد با وام جدید 160میلیون تومانی که به‌تازگی مصوب شده بسیار زیاد است و تسهیلات پرداختی جدید تغییر قابل توجهی را به نفع خانوارها رقم می‌زند و توان مالی خانه‌اولی‌ها را به‌مراتب بالاتر خواهد برد.

    حامد مظاهریان اظهار کرد: سیاست معاونت مسکن و ساختمان در پشتیبانی از بالا بردن میزان وام، افزایش توان مالی خانه‌‌اولی‌ها برای دسترسی به مسکن مناسب بود و شرایط جدید وام مسکن ما را به این هدف نزدیک کرده است. وی درباره مزایای وام 160میلیون تومانی مسکن با تأکید بر اینکه پرداخت این وام محدودیتی ندارد و متناسب با تعداد متقاضیان، منابع جدیدی برای بانک‌ مسکن تجهیز و وام‌های مسکن پرداخت خواهد شد، گفت:

    وامی که مصوبه آن به‌تازگی از سوی شورای پول و اعتبار اعلام شده است از نظر ریالی بیشترین میزانی است که در تاریخ ما برای خرید مسکن پرداخت شده و میزان وام حدود 50درصد مبلغ مورد نیاز برای خرید یک واحد مسکونی متوسط را برای تهران و برای شهرهای کوچک تا 80درصد پوشش می‌دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی