عصر بازار

روز سرنوشت‌ساز طلا

عصر اعتبار- امروز روز تسویه در بازار طلاست. کسبه بازار طلا امروز تمام معاملات سال ۹۴ خود را تسویه می‌‌کنند.

روز سرنوشت‌ساز طلا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شرق، پیش‌بینی‌‌ها بر این نکته تأکید دارند که جهت حرکت قیمت سکه و طلا، بعد از این توصیه‌ها مشخص می‌شود. تقریبا دوهفته‌ای می‌شود که سکه به اصطلاح بازاریان تک‌نرخی شده؛ یعنی از بازه قیمتی یک‌میلیون‌و هشت هزار تومان تا یک‌میلیون‌و ١٤ هزار تومان فراتر نمی‌‌رود.

    مصطفی قدرتی، معامله‌گر ارز و سکه در گفت‌وگویی با مثالی تک‌نرخی‌شدن سکه را توضیح می‌دهد: از پنجشنبه تا جمعه هفته گذشته اونس طلا ٣٥ دلار تقویت شد؛ اما سکه طرح جدید تنها دو هزار تومان افزایش قیمت یافت. روز بعد اونس طلا راه رفته را برگشت و دقیقا ٣٥ دلار ریزش قیمت را تجربه کرد؛ اما سکه فقط دو هزار تومان ارزان شد. این نوسان قیمت که هیچ سنخیتی با حرکت اونس جهانی طلا ندارد، در میان فعالان بازار به تک‌نرخی‌شدن سکه تعبیر می‌شود. به گفته قدرتی، در این روزها حجم معاملات هم کم است که به احتمال زیاد قیمت سکه بعد از تسویه امروز، روند دیگری را در پیش خواهد گرفت و افزایش حجم معاملات یکی از این تغییرات خواهد بود. روز شنبه آخرین قیمت سکه طرح جدید یک‌میلیون‌و ٩‌هزار‌و ٥۰۰ تومان بود و بعد از مدت طولانی سکه وارد حباب مثبت شد. این حباب مثبت دو هزار تومان براورد می‌شود. اونس جهانی طلا هم با هزارو ٢٥۰ دلار به تعطیلات پایان هفته رفت و معاملات طلا به هفته آینده موکول شد. بیشترین و کم‌ترین قیمت دلار به ترتیب سه‌هزارو ٤٣٥ و سه‌هزارو ٤١٥ تومان بود. آخرین معاملات  دلار هم براساس همین بازه، یعنی سه‌هزارو ٤٢۰ تومان انجام شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی