عصر بازار

طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان اصلاح شد

عصر اعتبار- طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان برای تأمین نظر شورای نگهبان در حالی اصلاح شد که رئیس مجلس درباره اقدام غیرقانونی کمیسیون اجتماعی در این طرح به این کمیسیون تذکر داد.

طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان اصلاح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از افکارنیوز،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان اعاده شده از شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار داده و با اصلاحاتی به منظور تأمین نظر آن شورا به تصویب رساندند.
    به موجب مصوبه مجلس در این اصلاحیه، مقامات مذکور در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری و هم‌ترازان آنها و ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه از شمول این قانون مستثنی هستند.
    وکلای ملت با 154 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از 211 نماینده حاضر در صحن علنی، این اصلاح را انجام دادند تا نظر شورای نگهبان در این زمینه تأمین شود.
    همچنین کمیسیون اجتماعی یک تبصره را به عنوان تبصره 2 به ماده واحده این طرح اضافه کرده بود در حالی که از نظر قانون آیین‌نامه داخلی مجلس اجازه چنین کاری نداشته است.
    در طرح‌ها و لوایح اعاده شده از شورای نگهبان، کمیسیون‌های تخصصی تنها مجاز به اصلاح ایرادات شورای نگهبان هستند و نمی‌توانند علاوه بر اصلاح ایرادات شورا، ماده یا تبصره دیگری به طرح یا لایحه اضافه کنند.
    در جریان قرائت گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح اعاده شده ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان از شورای نگهبان توسط عباس قائیدرحمت سخنگوی این کمیسیون، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به وی گفت: کمیسیون اجتماعی نمی‌تواند طبق آیین‌نامه داخلی تبصره‌ای را به این طرح که اعاده شده از شورای نگهبان است، اضافه کند، این اقدام کمیسیون اجتماعی وجاهت قانونی ندارد و کمیسیون نمی‌تواند در این زمینه دخالت کند.
    پس از این سخنان لاریجانی، محمدحسین فرهنگی عضو هیأت رئیسه مجلس تنها تبصره یک اصلاح شده این طرح را قرائت کرد.
    کمیسیون اجتماعی مجلس در جریان اصلاح این طرح، یک تبصره به شرح ذیل بعد از تبصره 4 الحاق کرده بود:
    تبصره الحاقی- بکارگیری بازنشستگان در شرکت‌های طرف قرارداد دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری ممنوع است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی