عصر بازار

قیمت طلا با توجه به کاهش ارزش دلار آمریکا بار دیگر افزایش یافت

عصر اعتبار- قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه در آستانه برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا و کاهش ارزش دلار با افزایش نسبی روبرو شده است.

قیمت طلا با توجه به کاهش ارزش دلار آمریکا بار دیگر افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا طی سه شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد و این نشست و نتایج آن تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

    بر اساس این گزارش ارزش دلار آمریکا امروز دوشنبه به پایین ترین سطح خود در یک ماه اخیر در برابر ارزهای معتبر بین المللی رسیده است.

    گمانه زنی های زیادی نسبت به نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا مطرح شده است ولی به نظر می رسد فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را تغییر نخواهد داد.

    قیمت هر اونس طلا با 0.5 درصد افزایش به بیش از 1255 دلار رسیده است. فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است.

    سرمایه گذاران بین المللی طی روزهای آینده منتظر مشخص شدن وضعیت نرخ بهره ژاپن و انگلیس و سوییس هستند. بانکهای مرکزی اروپا و ژاپن اخیرا نرخ بهره منفی را در اولویت برنامه های پولی خود قرار داده اند.

    سام لافلین تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ام کی اس تاکید کرد: ما طی هفته جاری نشست های دو بانک مرکزی را در پیش خواهیم داشت. نشست بانک مرکزی ژاپن امروز برگزار خواهد شد و نشست فدرال رزرو آمریکا نیز طی دو روز آینده برگزار می شود.

    وی در ادامه افزود: سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1235 دلار است و سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در روزهای آینده 1275 تا 1280 دلار خواهد بود. برگزاری این دو نشست تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

    ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا رسما اعلام کرده است که در شرایط کنونی هیچ تصمیمی برای کاهش نرخ بهره اروپا وجود ندارد.

    قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر نوسانات شاخص سهام و نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان با افزایش 18 درصدی روبرو شده است.

    تقاضای فیزیکی طلا در بازار چین نیز طی هفته گذشته با کاهش روبرو شده است. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا چین و منطقه یورو نیز طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

    ادامه روند نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز عامل مهم و تعیین کننده ای در قیمت طلا خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو