عصر بازار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ؛

تقاضا برای سکه های بهار آزادی خرد در بازار ادامه دارد

عصر اعتبار- کشتی آرای گفت: باتوجه به اینکه چند روز به پایان سال باقی مانده همچنان تقاضا برای خرید سکه های نیم، ربع و یک گرمی ادامه دارد و این قطعات کوچک در حداکثر قیمت خود باتوجه به قیمت جهانی قرار دارد.

تقاضا برای سکه های بهار آزادی خرد در بازار ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از صدا و سیما ،محمد کشتی آرای افزود: احتمالا بعد از تعطیلات با کاهش تقاضا و بازگشت این سکه ها به بازار قیمت ها به سمت تعادل پیش می رود. 

    وی ادامه داد: قیمت سکه تمام بهار آزادی با قیمت جهانی منطبق است و نشان می دهد که تقاضایی برای تمام سکه در بازار وجود ندارد.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر یکی از عمده ترین دلایل افزایش قیمت طلا در چند هفته اخیر را افزایش قیمت جهانی طلا دانست و گفت: بازارهای نفتی مهمترین عامل تاثیرگذار روی قیمت طلاست و انتشار برخی از شاخص ها از جمله نرخ بیکاری در آمریکا و افزایش نرخ بهره در آمریکا روی قیمت جهانی طلا تاثیرگذار بوده است.

    وی ادامه داد: در دو ماه گذشته بعد از سال 2016 قیمت طلا روند صعودی داشته و به بالاترین رقم خود در 13 ماه اخیر یعنی هزار و 270 دلار در هر اونس رسیده است.

    کشتی آرای با بیان اینکه این رقم در 13 ماه اخیر بی نظیر است، گفت: در چند روز گذشته اعلام تعدادی از شاخص ها و همچنین عرضه طلا در بازارهای جهانی باعث شد که روند افزایشی قیمت دلار متوقف شود.

    وی افزود: کاهش قیمت ارز در بازارهای داخلی، افزایش قیمت جهانی طلا را خنثی کرد و در مجموع باعث شد قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی از روند صعودی خودش متوقف شود.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه در روزهای پایانی سال تقاضا برای خرید سکه وجود دارد، گفت: باوجود افزایش تقاضا طی روزهای اخیر روند صعودی قیمت طلا در بازارهای داخلی متوقف شده است و فقط قطعات کوچکتر مثل نیم سکه ، ربع سکه و یک گرمی همچنان در بالاترین قیمت خود قرار دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی