عصر بازار

درکمتر از۲ ماه ازاجرایی شدن برجام رخ داد:کسب بالاترین رتبه اعتباری ممکن برای بانک صنعت ومعدن

عصر اعتبار- رئیس اداره بررسی و کنترل ریسک بانک صنعت ومعدن گفت :در کمتر از دو ماه پس از برداشته شدن تحریم ها ؛بانک صنعت ومعدن به عنوان اولین بانک ایرانی موفق به کسب بالاترین رتبه اعتباری ممکن(-BB) از موسسه رتبه بندی مستقل Capital Intelligence در فضای پسا برجام شد

درکمتر از۲ ماه ازاجرایی شدن برجام رخ داد:کسب بالاترین رتبه اعتباری ممکن برای بانک صنعت ومعدن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰:۰۰

    رئیس اداره بررسی و کنترل ریسک بانک صنعت ومعدن گفت :در کمتر از دو ماه پس از برداشته شدن تحریم ها ؛بانک صنعت ومعدن به عنوان اولین بانک ایرانی موفق به کسب بالاترین رتبه اعتباری ممکن(-BB) از موسسه رتبه بندی مستقل Capital Intelligence در فضای پسا برجام شد.
    امید محمد رحیم نیا تصریح کرد:براساس رتبه بندی این موسسه، چشم انداز رتبه اعتباری بانک در بلندمدت با ثبات (Stable Outlook) ارزیابی شده است .
    وی موسسه یاد شده را موسسه ای مستقل، بین المللی و معتبر در زمینه رتبه بندی اعتباری توصیف کرد که طی بیش از دو دهه گذشته بازار در حال رشدی را در قسمتهای مختلفی از جهان ایجاد نموده است.
    همچنین شرکت Capital Intelligence در زمینه تحلیل و رتبه بندی انواع خدمات موسسات اسلامی شامل موسسات مالی غیربانکی نیز فعال بوده است.
    در مورد سازمانهای با سرمایه اندک CI روش رتبه دهی ملی را در برخی کشورها به کار گرفته تا چنین سازمانهایی به جای رقابت با سازمانهای پیشرو جهانی در فضای ملی مورد سنجش وضعیت اعتباری قرار گیرند.

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» بانک صنعت و معدن، محمد رحیم نیا بااشاره به این موضوع که بانک صنعت و معدن ؛ مطابق با یکی از اهداف کمی برنامه راهبردی سوم خود اخذ رتبه اعتباری از موسسه رتبه بندی بین المللی را با محوریت اداره بررسی و کنترل ریسک بانک در دستور کار قرار داده بود؛افزود: رتبه بندی اعتباری بانکها یکی از ابزارهای مهمی است که بر تصمیم متعاملین حقیقی و حقوقی بانکها چه در عرصه ملی و چه در عرصه بین المللی جهت فراهم آوری امکان برقراری رابطه تجاری و مالی در کنار خاطری آسوده بسیار تأثیرگذار است وهمواره در عرصه بین الملل سرمایه گذاران مختلف به دنبال بانکها و موسسات مالی با رتبه اعتباری بالا بوده تا یا با خرید اوراق قرضه منتشره یا سهام و یا حتی مشارکت در پروژه های مختلف عمرانی سرمایه گذاری خود را تضمین نمایند.
    نامبرده خاطرنشان ساخت : با یک درجه اعتباری خوب به راحتی می توانیم از خطوط اعتباری سایر موسسات مالی در عرصه بین المللی استفاده نماییم. همچنین این استفاده نه تنها به اعطای وام بی دردسر از جانب ایشان منجر خواهد شد بلکه حتی این اعطای وام در کنار حداقل بهره درخواستی از جانب ایشان خواهد بود.
    وی درخصوص مزایای این رتبه بندی گفت :مزایای بیشماری برای اخذ رتبه اعتباری شمرده شده است که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
    الف- بهبود وضعیت تجارت بین الملل
    ب- تنوع بخشی منابع مالی
    ج- افزایش بازارپذیری ایجاد منابع مالی از طریق ایجاد بدهی (همچون انتشار اوراق قرضه)
    همچنین گزارشهای رتبه بندی اعتباری می تواند به ترفیع موقعیت بانک در بازار رقابتی و نیز حصول به انواع اهداف بازاریابی بینجامد.
    این کارشناس اقتصادی درخصوص تاثیرات این رتبه بندی افزود :در واقع به واسطه رتبه اعتباری مأخوذه امکان و ترسیم نقشه راه چگونگی انتشار اوراق قرضه توسط این بانک با نرخ مناسب و البته جذاب برای سرمایه گذاران بین المللی جهت تأمین مالی یک یا چند پرو‍ژه ملی ، تسهیلگری در خصوص اخذ وام سندیکایی برای برخی پروژه های زیرساختی کشور با مشارکت بانکهای اروپایی ، امکان جذب منابع خارجی با قیمت مناسب فراهم خواهد شد. خاطر نشان می سازد این موسسه رتبه بندی از سال 1985 تا کنون به حرفه تجزیه و تحلیل و رتبه بندی اعتباری اشتغال داشته که در این مدت بیش از 400 بانک، سازمان و ابزار مالی (همچون انواع اوراق قرضه و صوکوک) در بیش از 39 کشور جهان از پوشش خدمات این شرکت استفاده کرده اند. دایره تحت پوشش خدمات شرکت شامل مناطقی چون خاورمیانه ، کشورهای اطراف مدیترانه ، اروپای مرکزی و شرقی، آسیای جنوبی ، آسیای جنوب شرقی ، خاور دور و شمال و جنوب آفریقا می باشند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی