عصر بازار

قیمت شب عید خانه‌های معامله شده در تهران

عصر اعتبار- بررسی جدیدترین قراردادهای منعقد شده مسکن در تهران نشان می‌دهد قیمت‌های شب عید تغییر چندانی نسبت به ماه قبل نداشته است.

قیمت شب عید خانه‌های معامله شده در تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دفاتر مشاور املاک پایتخت به شلوغی مغازه‌های کیف و کفش نیست، با این حال سیر معاملات از آذرماه صعود ملایمی را تجربه کرده و از 12 هزار و 600 مورد به 16 هزار و 400 مورد در پایان بهمن ماه رسید که به گفته‌ی رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران این ارقام حدود یک دهم شرایط رونق مسکن است.

    اما متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی پایتخت به ترتیب 38.8، 38 و 39.2 میلیون ریال در ماه‌های آذر، دی و بهمن بوده است.

    جدول زیر جدیدترین نرخ املاک معامله شده در شهر تهران را نشان می‌دهد: (قیمت‌ها به تومان است)

    برخی کارشناسان از پیش‌رونق مسکن در اواخر خردادماه صحبت می‌کنند. البته این پیش‌رونق به معنی افزایش قیمت نخواهد بود؛ چرا که توان متقاضیان آن‌قدرها نیست که ظرفیتی برای صعود قیمت مسکن وجود داشته باشد.

    یک کارشناس مسکن با بیان این پیش‌بینی که بخش مسکن اواخر خردادماه رونق می‌گیرد، تاکید کرد: رونق مسکن مستلزم پیش‌شرط‌هایی است که کاهش نرخ سود تسهیلات، افزایش مدت بازپرداخت و کاهش نرخ سود سپرده‌گذاری از جمله این پیش‌شرط‌هاست. اگر این اقدامات انجام شود می‌توان از اواخر خردادماه منتظر رونق مسکن بود.

    کامبیز اثباتی درخصوص تاثیرگذاری وام 160 میلیون تومانی بر بازار مسکن گفت: تسهیلات بانکی همواره منجر به شوک در بازار مسکن شده است و کمتر اثر مثبتی بر این بخش داشته است. هم‌چنین به دلیل سود بالای تسهیلات استقبال چندانی از وام‌ها نشده است.

    وی ادامه داد: تا زمانی که نرخ بهره‌ها به 6-7 درصد کاهش نیابد نمی‌توان انتظار داشت که تسهیلات مسکن تحولی در مکانیزم این بخش ایجاد کند. افزایش یکباره تسهیلات مسکن در ایران همواره منجر به شوک شده و قیمت فروش را بالا برده است.

    این کارشناس مسکن به امضای برجام اشاره و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران در کلیه سطوح اقتصاد به دلیل شرایط سیاسی، تردیدهایی نسبت به سرمایه‌گذاری داشتند که با توافق هسته‌یی نگرانی‌ها مقداری کاهش یافته و شرایط ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن در حال مهیا شدن است.

    اثباتی درباره حباب قیمت مسکن گفت: حباب قیمت در مناطق شمال شهر تهران تا حدود زیادی تخلیه شده اما در جنوب شهر هنوز ظرفیت کاهش قیمت وجود دارد که احتمالا تا اردیبهشت ماه سال آینده تخلیه می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو