عصر بازار

یارانه قطع شدگان چه کنند؟

عصر اعتبار- ثبت اعتراض ها از پنج شنبه شروع می شود. ده ها هزار از یارانه بگیران شصت و یکمین دوره یارانه مربوط به اسفندماه برایشان به حساب واریز نشده است؟ دلیل این امر چه بوده و معترضان چگونه می توانند اعتراض خود را ثبت کرده و بار دیگر درخواست یارانه نقدی کنند؟

یارانه قطع شدگان چه کنند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد نیوز،برخی تماس های تلفنی به خبرنگاران بیانگر آن است که برای بخش قابل توجهی از یارانه بگیران که بخشی از آنان را نیز بازنشستگان تشکیل می دهند، در اسفند ماه مبلغی به حسابشان واریز نشده که معنای آن حذف یارانه این افراد از سوی سازمان هدفمندی یارانه هاست.

    پیگیری ها نشان می دهد که برخی از افراد با مراجعه به سایت http://www.yaraneh10.ir یا استعلام یارانه نقدی به رغم اینکه مبلغی به حسابشان واریز نشده با مراجعه به این سایت با گزینه «تغییری در یارانه شما رخ نداده است» مواجه می شوند این در حالیست که سامانه استعلام یارانه نقدی چون زیر نظر وزارت رفاه اداره می شود معمولا یک هفته تا 10 روز اطلاعات جدید حذف شدگان را با تاخیر روی سایت خود قرار می دهد.

    توصیه اول به کسانی که یارانه شان حذف شده این است که از مراجعه حضوری به فرمانداری ها و ستاد هدفمندی یارانه ها خودداری کنند. دومین توصیه این است که متقاضیان دریافت یارانه در ابتدا با مراجعه با سایت http://www.refahi.ir می توانند گزینه اطلاعات یارانه نقدی را انتخاب کرده و با وارد کردن شماره ملی و سریال شناسنامه سرپرست خانوار از وضعیت یارانه خود مطلع شوند.

    در صورتی واریز مرحله 61 یارانه درج نشده بود بدان معناست که یارانه این افراد بر اساس بررسی سازمان هدفمندی قطع شده از این رو در صورت اعتراض می توانند به سایت http://www.yaraneh10.ir مراجعه کنند.

    توصیه سوم این است که درصورت مشاهده عبارت «تغییری در یارانه شما رخ نداده است» نباید به بانک مراجعه کرده و این جمله را نشانی از حذف نشدن یارانه خود تلقی کنند بلکه بهتر است با توجه به کندی انتقال اطلاعات از سازمان هدفمندی به وزارت رفاه و تعلل این وزارتخانه در اصلاح اطلاعات حداقل یک هفته بعد از قطع یارانه خود به سامانه http://www.yaraneh10.ir مراجعه کرده و با مطلع شدن از دلیل حذف یارانه خود در صورت تمایل به این اقدام سازمان هدفمندی اعتراض کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی