عصر بازار

بر اساس گزارش ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ۹۴

صنعت بیمه حدود ۱۲۲ هزار میلیارد ریال خسارت پرداخته است

عصر اعتبار- شرکت‌های بیمه حدود ۱۲۱.۹ هزارمیلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با ۱۱ ماهه سال قبل، ۲۲.۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

صنعت بیمه حدود ۱۲۲ هزار میلیارد ریال خسارت پرداخته است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»،  55.8 درصد از خسارت های بازار بیمه توسط بخش غیردولتی جبران شد و طی این مدت  شرکت های بیمه 22.3 میلیون مورد خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت ‌کرده اند که در مقایسه با 11 ماهه سال قبل 33 درصد رشد داشته است.
    بر اساس این  گزارش، 41.7 درصد از خسارت‌های بازار بیمه در رشته بیمه شخص ثالث و مازاد و 32.4 درصد به بیمه درمان اختصاص یافته و بیمه های زندگی و بدنه اتومبیل نیز هریک حدود 6.6 و 6.2 درصد از خسارت های پرداختی بازار بیمه سهم دارند.
    این گزارش می افزاید نسبت خسارت در این مدت معادل 60.8 درصد بوده که  در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5.4 واحد افزایش نشان ‌داد. نسبت خسارت 9 شرکت بیمة متقابل کیش، ملت، نوین، میهن، سینا، دانا، ایران، آسیا و کوثر (به ترتیب با: 730.3؛ 95.9؛ 84.1؛ 79.4؛ 77.6؛ 74.4؛ 66؛ 63.4 و 62 درصد) بالاتر از این میزان در بازار بیمه بوده است.
    چهار رشته‌ بیمة اعتبار، درمان، شخص ثالث- مازاد و بدنه اتومبیل به ترتیب با 254.7؛ 77.3؛ 68.8 و 66.3 درصد، نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه (با 60.8 %) داشتند. پس از این رشته ها، نسبت خسارت 3 رشته‌ بیمة مسئولیت، کشتی و حوادث راننده (با 54.4، 54.2 و 51.4 درصد) بالاتر از این نسبت در سایر رشته های بیمه بوده اما پایین تر از نسبت خسارت بازار بیمه قرار دارند.
    همین گزارش می افزاید حجم حق بیمه‌های تولیدی بازار بیمه با 12 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود 200.3 هزار میلیارد ریال رسید که سهم بخش غیردولتی از این مقدار  حدود 59.2 درصد بوده و 40.8 درصد دیگر توسط بیمه ایران در نقش تنها شرکت بیمه دولتی تولید شده است.
    مطابق با این گزارش،  شرکت های‌ بیمة ایران، آسیا، البرز، دانا، پارسیان، معلم، کوثر، پاسارگاد و کارآفرین (هر یک دارای سهم بالاتر از 3 درصد) در مجموع 84.1 درصد از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده اند.
    شرکت های بیمه در این مدت همچنین 43.2 میلیون فقره بیمه نامه صادر کرده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10.5 درصد رشد داشته است. 36.9 درصد حق‌بیمه‌های تولیدی به رشته بیمه شخص‌ثالث و مازاد، 25.5 درصد بیمه درمان و  سهم بیمه های زندگی و بدنه اتومبیل به ترتیب به میزان 11.8 و 5.7 درصد از پورتفوی حق بیمه تولیدی بازار رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو