عصر بازار

اوضاع کساد اقتصادی، بازار مالزی را آشفته کرد

عصر اعتبار- تازه ترین گزارش ها نشان می دهد که تنها در یکی از خیابان های مرکزی شهر کوالالامپور پایتخت مالزی، بیش از ۲۰ درصد از فروشگاه ها در صورت تداوم شرایط فعلی اقتصادی تا شش ماه آینده تعطیل می شوند.

اوضاع کساد اقتصادی، بازار مالزی را آشفته کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه 'نیشین' تایلند روز شنبه نوشت: افزایش بی رویه هزینه های جاری و نبود سود از عواملی است که بخش اقتصادی مالزی را آشفته کرده است.
    فروشگاه های مالزی در قلب شهر کوالالامپور که روزانه میزبان هزاران مشتری مختلف بوده از دو سال پیش تاکنون روند نزولی سود را تجربه کرده اند و با توجه به بدتر شدن اوضاع اقتصادی، در شش ماه آینده این قبیل فعالیت ها به تعطیلی کشیده می شود.
    اغلب این فروشگاه ارائه کننده مواد غذایی، پوشاک، رایانه و سایر تجهیزات رایانه ای هستند.
    مشکلات این فروشگاه ها علاوه بر نداشتن قدرت خرید توسط مردم، از سویی به کارخانه های تولیدی مربوط می شود که به دلیل افزایش بهای تولید و پرداخت مالیات بیشتر، سفارش خرید از سوی عرضه کننده دریافت نمی کنند و تولید را کاهش داده اند.
    فروشگاه نیز برای خرید در تعداد کمتر کالا به سوی واسطه ها کشانده شده اند و با افزایش بهای کالا، آن را به صورت محدودتری به فروش می رسانند.
    بنابراین گزارش، برخی از این فروشگاه ها که پیشتر حدود 25 درصد از سود خود را برای اجاره بهای مکان فعالیت تجاری پرداخت می کردند، اکنون فقط امیدوارند اجاره بهای ماهیانه خود را در ماه به دست آورند.
    از جمله عوامل دیگری که باعث بی ثباتی بازار اقتصادی مالزی از سطح خرده فروشان تا کارخانجات تولیدی شده، افزایش مالیات های مختلف از قبیل مالیات کالا و خدمات و همچنین افزایش بی رویه عوارض ساختمانی و سایر خدمات دولتی عنوان شده است.
    شرایط نامناسب اقتصادی مالزی در حالی افزایش یافته است که 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر این کشور از حدود یکسال پیش متهم به فساد مالی چند میلیارد دلاری است.
    علاوه بر فساد احتمالی، کاهش ارزش پول ملی مالزی (رینگیت) در مقایسه با سایر ارزهای خارجی از جمله دلار و یورو باعث شده است بسیاری از سرمایه داران این کشور و همچنین سرمایه گذاران خارجی نسبت به بیرون کشیدن سرمایه خود از مالزی اقدام کنند.
    شرایط نامناسب مالزی تنها به بخش تجاری مربوط نمی شود و مراکز مختلف از جمله دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نیز با چالش های عمده مالی مواجه هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی