عصر بازار

وزیر ارتباطات

کشورهای همسایه در اولویت توسعه تجاری ایران قرار دارند

عصر اعتبار- وزیر ارتباطات و رئیس کمیسیون های اقتصادی مشترک ایران گفت که گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه از اولویت برنامه های تجارت خارجی دولت تدبیر و امید قرار دارد.

کشورهای همسایه در اولویت توسعه تجاری ایران قرار دارند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، دکتر محمود واعظی روز شنبه در آخرین روز کاری سال 94 در نشست توسعه صادرات مازندران در شهر توریستی بابلسر تشکیل کمیسیون مشترک ایران و ترکیه در اواسط فروردین ماه سال آینده (17 و 18 ) را در راستای برنامه دولت تدبیر و امید برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه دانست.

    وی افزود : برای گسترش توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه باید بخش خصوصی ورود مستقیم و فعالتری داشته باشند و دولت هم زیرساخت های مورد نیاز را در این حوزه تامین کند.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت : دولت در حوزه تجارت خارجی فراهم کردن زیرساخت ها و تسهیل روابط تجاری با کشورهای هدف را با بهره گیری از دیپلماسی سیاسی از وظایف مهم خود می داند و در این بخش نیز دولت خوب عمل کرد.
    واعظی ساماندهی سیاست های خارجی و سپردن اقتصاد به بخش خصوصی را دو برنامه اصلی دولت تدبیر و امید در سال 95 برشمرد.
    واعظی تشکیل شرکت های بزرگ صادراتی را راهکار اصلی برای توسعه تجارت خارجی دانست و گفت : ما باید از صادرات خرد فاصله بگیریم و با ایجاد شرکت های بزرگ اقتصادی امکان صادرات کالاها با حجم زیاد و متنوع را برای خود فراهم کنیم.
    تسهیل روابط بانکی و گمرکی با روسیه و آذربایجان
    رئیس کمیسیون های مشترک ایران گفت : براساس توافق ایران با کشورهای روسیه و آذربایجان روابط بانکی و گمرکی فی مابین تسهیل شد و فضای خوب همکاری تجاری با این دو کشور ایجاد شده است.
    واعظی افزود : با توافق انجام شده ما می توانیم محصولات صادراتی خود را از این دو کشور به سایر کشورهای آسیای مرکزی صادر کنیم و در این حوزه نقش استان ها پررنگتر می شود.
    وی اضافه کرد : استان هایی که مرز مشترک با کشورهای همسایه دارند، باید نسبت به گذشته فعالتر عمل کنند و روابط خود را با استان های همجوار خارجی را در حوزه تجارت خارجی گسترش دهند.
    وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت های خوب اقتصادی مازندران خواهان فعالتر شدن تجار این استان در توسعه تجارت خارجی شد.
    رئیس شورای توسعه صادرات مازندران گفت: این استان ظرفیت های خوبی از لحاظ زیرساختی و محصولات تولیدی برای توسعه صادرات دارد.
    ربیع فلاح توسعه زیرساخت در بنادر نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد را مهمترین گام برای توسعه صادرات مازندران به کشورهای آسیای میانه دانست.
    استاندارمازندران برنامه صادرات مازندران را برای سال آینده را صدور دو میلیارد دلاری کالای تولیدی این استان به خارج از کشور اعلام کرد.
    در سال جاری 500 میلیون دلار کالای تولیدی این استان از گمرکات مازندران به کشورهای هدف صادر شد که نیمی از این صادرات را محصولات لبنی تشکیل دادند.
    فعالان تجاری مازندران حجم صادرات این استان را از طریق گمرکات استان و سایر گمرکات در سال جاری حدود یک میلیارد دلار می دانند.
    جمهوری اسلامی ایران با 60 کشور خارجی دارای کمیسیون مشترک است که ریاست این کمیسیون ها نیز بر عهده 9 وزارتخانه اقتصادی کشور قرار دارد.
    وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز ریاست کمیسیون های مشترک ایران با کشورهای ترکیه، روسیه، آذربایجان، مالزی، اندونزی، امارات متحده عربی و فیلیپین را بر عهده دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو