عصر بازار

بانک سپه فعالیت خود را در ایتالیا از سر می گیرد

عصر اعتبار- شعبه بانک سپه در ایتالیا پس از هشت سال تحریم، سرانجام فعالیت های بانکی خود را از سر می گیرد.

بانک سپه فعالیت خود را در ایتالیا از سر می گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، شعبه بانک سپه در رم با دریافت مجوز از وزارت اقتصاد و دارایی ایتالیا و برقرار شدن سوئیفت میان بانک های ایرانی و ایتالیایی، بزودی فعالیت های بانکی خود را بطور کامل از سر می گیرد.
    مسوولان بانک سپه شعبه رم اظهار داشتند که فعالیت کامل بانکی این شعبه همانند دوران پیش از تحریم ها و جهت ارائه خدمات به مشتریان ، بلافاصله پس از به روز رسانی نرم افزارها که به مدت 8 سال بر اثر تحریم ها متوقف مانده بودند، از سرگرفته خواهد شد.
    بدین ترتیب ایتالیا تحریم های بانکی علیه ایران را بطور کامل لغو کرد و بانک سپه از این پس می تواند رسما کار خود را آغاز کند.
    در این رابطه 'جوزپه مارسکا' مسوول کمیته امنیت مالی وزارت اقتصاد و دارایی ایتالیا خاطرنشان کرد که دیگر هیچ مانعی برای از سرگیری روابط بانکی میان دو کشور وجود ندارد و بانک های ایران و ایتالیا می توانند فعالیت های خود را انجام دهند.
    شعبه بانک سپه رم که مورد تحریم های بانکی قرار گرفته بود، اکنون در صدد به روز رسانی نرم افزارهای خود با استانداردهای روز بانکی در اروپا است.
    «محمد کاظم چقازردی» مدیر عامل بانک سپه در بهمن ماه گذشته  در رم گفته بود: در سفر اخیر رئیس جمهوری به رم، فضای مثبت و مناسبی بین بازرگانان، تجار و مقامات بانکی دو کشور ایجاد شد. در پی مذاکرات فشرده ای که در این فضای مثبت با مسئولان بانک مرکزی داشتیم، با توجه به الزامات روز بانکداری مدرن از قبیل افزایش سرمایه بانک، تقویت کادر مدیریتی شعبه، توجه به الزامات مبارزه با پولشویی و کنترل های داخلی و تقویت نرم افزاری و سخت افزاری ، مقرر شد یک برنامه عملیاتی جزو برنامه کاری قرار بگیرد.
    چقازردی با اشاره به سابقه خوب و عملکرد مثبت بانک سپه در ایتالیا، افزود: قرار است بسیاری از توافقات تجاری و تامین مالی صورت بگیرد. ما همین برنامه را برای سایر شعب داریم که امیدواریم با توجه به شرایط پسا تحریم در کمترین زمان ممکن، شرایط لازم را برای فعالیت دوباره شعب در خارج فراهم کنیم .
    شورای امنیت سازمان ملل در پی لغو تحریم ها در ماه ژانویه گذشته بانک سپه و شعب خارجی آن را از فهرست تحریم ها خارج کرد. بانک سپه قدیمی ترین بانک ایرانی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو