عصر بازار

رئیس انجمن انبوه‌سازان :

بازار مسکن وارد چهارمین سال رکود شد

خطر جهش دوباره قیمت‌ها

عصر اعتبار- رئیس انبوه‌سازان مسکن و ساختمان تهران با تأکید بر اینکه با ادامه رکود و انباشت تقاضای مسکن احتمال جهش قیمت وجود دارد، گفت: رکود بیش از ۳ سال بخش مسکن به معنی این است که قیمت مسکن ۳۰ درصد کاهش یافته اما جمع شدن انباشت تقاضا خطرناک و جهش قیمت را در پی خواهد داشت.

بازار مسکن وارد چهارمین سال رکود شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، حسن محتشم  در پاسخ به این سوال که کارایی سیاست افزایش وام خرید مسکن در خروج  این بخش از رکود را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: با توجه به سیاست‌های اعمال شده در سال 94 به نظر نمی‌آید که به صورت جدی تغییری را در سال 95 و در حوزه اقتصاد کلان و مسکن شاهد باشیم، بنابراین دولت باید به بخش تقاضای مسکن کمک بیشتری کند.

    محتشم در پاسخ به این سوال که آیا وام 160 میلیونی که قرار است به طور توأم در اختیار زوجین قرار گیرد چطور؟ آیا به بخش تقاضا و خروج مسکن از رکود کمک خواهد کرد، ادامه داد:‌ ورود وام 160 میلیونی خرید مسکن به بازار حداقل یک سال زمان می‌برد و مخاطبان خاصی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند اما به هر حال این وام یک مسکّن است و نمی‌تواند تحول اساسی در خروج از رکود ایجاد کند.

    وی تاکید کرد: این وام 160 میلیون تومانی می‌تواند به عنوان مسکّن قوی عمل کند، اما متاسفانه خیلی‌ها نمی‌توانند واجد شرایط دریافت این وام شوند.

    محتشم با اشاره به اینکه بازار مسکن وارد چهارمین سال رکود خود شده است، گفت: بازار مسکن با این مسکّن‌ها بیدار نمی‌شود و تا زمانی که اقتصاد کلان کشور از رکود خارج نشود، بازار مسکن نیز وارد رونق نمی‌شود.

    وی تصریح کرد: دولت باید از منابع و راهکارهای دیگر بازار مسکن را به حرکت درآورد.

    رئیس انبوه‌سازان مسکن و ساختمان تهران اضافه کرد: دولت بعد از برجام و ورود پول‌های بلوکه شده می‌تواند تحول خوبی در اقتصاد کلان کشور ایجاد کند و دست بانک‌ها را برای دادن تسهیلات بیشتر به متقاضیان در بخش مسکن باز کند.

    محتشم با تأکید بر اینکه عدم افزایش قیمت مسکن در دو سال گذشته بدین معنی است که قیمت مسکن 30 درصد کاهش یافته است، گفت: اگر دولت سیاست خود را تغییر ندهد و به مسکن توجهی نکند قطعاً تقاضای پنهان موجود در بخش مسکن خود را در نیمه دوم سال 95 با افزایش قیمت نشان خواهد داد.

    وی افزود: چنانچه سرمایه‌داران متوجه خلاء موجود در بخش مسکن شوند و سرمایه‌های خود را وارد بخش مسکن کنند جهش قیمت مسکن دور از انتظار نخواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی