عصر بازار

کرمان، رتبه نخست حمایت از سرمایه‌گذاران را کسب کرد

عصر اعتبار- مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری کرمان استان کرمان گفت: استان کرمان با برگزاری نشست‌های رفع موانع سرمایه‌گذاری، رتبه نخست حمایت از سرمایه‌گذاران را به خود اختصاص داده است.

کرمان، رتبه نخست حمایت از سرمایه‌گذاران را کسب کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رضا سنجری در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار کرد: بیش از دو سال از تدوین طرح توسعه اقتصادی استان کرمان می‌گذرد و 80 هزار میلیارد تومان تفاهمنامه اقتصادی در استان کرمان منعقد شده که شامل 663 طرح است. امروز شاهد 14 درصد تحقق سرمایه‌گذاری در طرح‌ها توسط بخش خصوصی و غیردولتی هستیم.

    وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری 11.5 هزار میلیارد تومانی و اشتغال 60 هزار نفری را پس از اتمام پروژه‌های اقتصادی در استان پیش بینی خواهیم کرد ضمن آنکه باید مد نظر داشت که 324 طرح اقتصادی در کارنامه استان کرمان وجود دارد که از این تعداد 274 طرح با مبلغی حدود 6 هزار و 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری و به بهره برداری رسیده است.

    مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری کرمان ادامه داد: برخی از این طرح‌ها در بحث طرح‌های عمران شهری است. همچنین 14 طرح با اعتباری بالغ بر 26 هزار ملیارد تومان در دست مطالعه داریم.

    وی با اشاره به آنیکه با کسانی که راغب سرمایه گذاری بوده اند جلسات متعددی تشکیل شده است، اذعان کرد: با توجه به موانعی که در سر راه سرمایه گذاری وجود دارد، می توان گفت که کارنامه خوبی را در این خصوص داریم.

    سنجری با اشاره به آنکه، حدود 35 میلیارد دلار تامین منابع مالی به صورت خارجی برای پروژه‌های استان کرمان نیاز داریم عنوان کرد: اکنون که در فضای پسا تحریم قرار داریم می توانیم بخشی از منابع مالی را از طریق سرمایه گذاران خارجی تهیه کنیم. در همین راستا برخی از طرح‌ها در حال مطالعه و در دست اجرا هستند و تاکنون مذاکراتی با سرمایه‌گذاران خارجی انجام شده است.

    سنجری با اشاره به برخی از پروژه‌ها، بیان کرد: 9700 مگاوات به تولید برق استان اضافه خواهد شد. همچنین عملیات اجرایی ساخت 7 نیروگاه کوچک مقیاس و 7 سایت خورشیدی نیز تا پایان فروردین آغاز خواهد شد ضمن انکه 91 طرح صنعت و معدن و 8 طرح بزرگ در بخش کشاورزی نیز به اعتباری بالغ بر 800 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد.

    وی ادامه داد: در بخش سلامت، استان کرمان می‌تواند به عنوان پایلوت، جنوب شرق کشور را پوشش دهد، که در این راستا 9 تفاهنامه در این بخش برای ساخت بیمارستان وجود دارد. همچنین 16 طرح در بخش گردشگری با تامین مالی 300 میلیون دلاری و 21 طرح توسعه زیرساخت‌های عمران شهری نیز در دستور کار استان قرار دارد.

    مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری کرمان استان کرمان با بیان آنکه در سال گذشته نیاز بود که از سرمایه گذاران حمایت شود و با تشکیل جلسات به رفع موانع موجود پرداختیم، اظهار کرد: استان کرمان با برگزاری نشست‌های رفع موانع سرمایه‌گذاری، رتبه نخست حمایت از سرمایه‌گذاران را به خود اختصاص داده است و همچنین 190 موانع مزاحم را در سال 93 شناسایی و پیگیری کرده‌ایم.

    وی، نبود اختیارات کافی، وجود قوانین مزاحم و نبود توان سیستم بانکی برای حمایت از پروژه‌ها را از جمله موانع موجود بر سر راه اجرای پروژه‌ها در استان کرمان دانست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی