عصر بازار

تجارت ایران و پاکستان ۵ میلیارد دلاری شد

عصر اعتبار- سفیر ایران در اسلام آباد از امضای چند قرارداد و تفاهمنامه میان ایران و پاکستان همزمان با سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور خبر داد و گفت: حجم مبادلات ٢ کشور در چند سال آینده به پنج میلیارد دلار می رسد.

تجارت ایران و پاکستان ۵ میلیارد دلاری شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، مهدی هنردوست با اشاره به روابط تاریخی، فرهنگی، دینی و زبانی ایران و پاکستان برضرورت گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی میان دو همسایه تاکید کرد و گفت: سفر حسن روحانی به پاکستان در دهه نخست فروردین ١٣٩٥، زمینه جهش در مناسبات بازرگانی و اقتصادی و تحکیم بیش از پیش روابط دوستانه دو کشور خواهد شد.

     وی با بیان این که ایران منبع انرژی قابل توجه برای تامین نیازهای پاکستان به انرژی است، اظهار کرد: با اجرا و تکمیل شدن خط لوله گاز ایران - پاکستان و نیز افزایش صادرات برق ایران به این کشور همسایه، بخش عمده ای از نیاز پاکستان به انرژی مرتفع خواهد شد.

    هنردوست با بیان این که همزمان با سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان چند قرارداد و تفاهمنامه میان دو کشور در زمینه های گوناگون بویژه قراردادهای بازرگانی و اقتصادی امضا می شود، تصریح کرد: اراده دو طرف بر این است که حجم کنونی مبادلات را در چند سال آینده به پنج میلیارد دلار افزایش دهند.

    سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی درباره این که آیا بندر گوادر پاکستان رقیب بندر چابهار ایران است، گفت: ایران هرگز بندر گوادر را رقیب بندر چابهار نمی داند زیرا پاکستان را اصولا کشور رقیب برای خود نمی داند بلکه نگاه ایران به پاکستان همواره به عنوان یک کشور دوست و برادر بوده و خواستار همکاریهای گسترده با این کشور همسایه است.

    هنردوست نبود پرواز مستقیم میان پایتختهای ایران و پاکستان به عنوان دو کشورهمسایه و دوست را مناسب روابط بسیار دوستانه دو کشور ندانست و گفت: تلاش می کنیم تا پروازهای مستقیم میان پایتختهای دو کشور دوست برقرار شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو