عصر بازار

آخرین آمار بیمه شدگان در طرح بیمه همگانی

عصر اعتبار- مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت به اعلام آخرین آمار بیمه شدگان همگانی پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر بیمه سلامت ایران را حدود ۴۰ میلیون نفر دارد.

آخرین آمار بیمه شدگان در طرح بیمه همگانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، مجید اکبری اظهار کرد: اجرای این طرح در نیمه اول سال 93 کلید خورد و در حال حاضر حدود 10 میلیون و 700 هزار نفر به طور رایگان تحت پوشش بیمه رفته‌اند که بیش از 80 درصد آنها افراد نیازمند حاشیه شهرها هستند.

     وی افزود: بیشترین جمعیت بیمه شده در طرح بیمه سلامت همگانی مربوط به حاشیه شهر تهران با آماری بالغ بر 1.5 میلیون نفر است. پس از آن حاشیه‌نشین‌های شهرهای خراسان رضوی 900 هزار و آذربایجان غربی 600 هزار نفر، بیشترین جمعیت تحت پوشش را دارند.

    مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت با اشاره به مجموع آمار بیمه شدگان این سازمان گفت: در حال حاضر بیمه سلامت ایران را حدود 40 میلیون نفر بیمه شده دارد که 6 میلیون نفر تحت پوشش صندوق کارکنان دولت، 22 میلیون نفر صندوق روستائیان و عشایر، 10 میلیون نفر صندوق بیمه سلامت همگانی و حدود دو میلیون نفر در صندوق سایر اقشار به عنوان بیمه شده تحت پوشش هستند.

    اکبری اضافه کرد: به لحاظ پوشش بیمه‌ای استان خراسان جنوبی با ضریب 82 درصد، استان سیستان و بلوچستان با 79 درصد، خوزستان با 75 درصد و کهگیلویه و بویر احمد با 74 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی