عصر بازار

گفت‌وگو با حسین عبده تبریزی، کارشناس اقتصادی

۲ توصیه برای سرمایه‌گذاری مردم عادی

سرمایه‌های خرد را نباید به کجاها برد؟

عصر اعتبار- یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه اگر ظرفیت‌های پس‌اندازی مردم خیلی کم است، فقط با بانک‌ها کار کنند، عنوان کرد: مردم عادی سرمایه‌های خود را در فضای پرریسک وارد سازند.

۲ توصیه برای سرمایه‌گذاری مردم عادی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، حسین عبده تبریزی درباره توصیه‌هایی که می‌توان به سرمایه‌گذاران در سال 1395 داد، بیان کرد: سال‌هاست که گفته‌ایم اگر ظرفیت‌های پس‌اندازی مردم خیلی کم است، فقط با بانک‌ها کار کنند. البته به‌طور کل منظورم سرمایه‌گذاری در ابزارهای ثابت است. ممکن است که در بورس هم ابزار ثابت باشد. نباید مردم عادی سرمایه‌های خود را در فضای پرریسک وارد سازند.

    وی ادامه داد: قرار نیست کسی که مثلاً یک پس‌انداز خیلی محدود در حد سه ماه حقوق دارد، در بازار سرمایه شروع به خرید و فروش سهام کند. طبیعی است که در آن حوزه ما هیچ توصیه‌ای نمی‌کنیم. آن دسته از افرادی که پس‌انداز بیشتری دارند، می‌توانند وارد حوزه‌های پرریسک‌تری مثل بازار سرمایه شوند. ما به هیچ‌وجه توصیه نمی‌کنیم که مردم ابزار کارشان را بفروشند و با مشاهده رونق بورس اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار کنند.

    این کارشناس اقتصادی درباره اینکه چرا بازار سرمایه خیلی جذاب به نظر می‌رسد، گفت: بله با توجه به رشدهای اخیر بازار سرمایه به نظر جذاب می‌رسد ولی اگر اوضاع بدین گونه پیش نرفت باز همین افرادند که گله می‌کنند چرا دولت حمایت نمی‌کند و به رئیس‌جمهور نامه می‌نویسند. از این نظر، ما باید بدانیم که بازار سهام، یک بازار ریسکی است. بنابراین، اگر هم مقداری پول دارند که برای سرمایه‌گذاری در بورس سهام کنار گذاشته‌اند، توصیه اول ما به قرار دادن این وجوه در اختیار صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. هرچقدر هم که مدیران صندوق‌ها ضعیف باشند، بازهم در قیاس با یک سرمایه‌گذار کاملاً ناشی بهتر عمل می‌کنند.

    وی تصریح کرد: توصیه ما به خرید سهام به صورت فعال محدود به کسانی است که هم مبالغ قابل ملاحظه‌ای پس‌انداز دارند و هم تجربه قبلی در بورس داشته‌اند و با آن آشنا هستند و فراز و فرودهای آن را به عینه دیده‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی