عصر بازار

جذب سرمایه گذاران؛ راه حل خروج از رکود اقتصادی

عصر اعتبار- دو فعال اقتصادی، به تحلیل اقتصاد سال ۹۵ پرداختند و درباره عملکرد دولت اظهار نظر کردند.

جذب سرمایه گذاران؛ راه حل خروج از رکود اقتصادی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، محمدمهدی رییس زاده، مشاور بانکی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره احتمالاتی که از اقتصاد سال 1395 وجود دارد، گفت: «سال 95، بسیار از سال 94 سخت تر خواهد بود؛ زیرا دامنه رکود روز به روز بیشتر شده است.»
    وی افزود: «در حال حاضر درصد ظرفیت تولید کارخانه ها کاهش پیدا کرده است؛ یک سری از کارخانه ها بسته شده اند و رفتند. از این نظر سال سخت تری خواهد بود، اما از سوی دیگر همین تغییری که من اشاره کردم، می تواند به یک فرصت خوب باشد.»

    مشاور بانکی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تصریح کرد: «فضای پسابرجام و اجرا شدن موارد بعد از تحریم، فرصت خوبی برای اقتصاد کشور است. به عبارتی، بعد از تحریم با برقراری سیستم سوییفت و ارتباط بین المللی سیستم بانکی، می توانیم یک رفاهی در داخل کشور فراهم کنیم.»

    رییس زاده عنوان کرد: «با کمک مجلس می توانیم به فضای بین المللی امیدوار باشیم. منظور من تنها سرمایه گذاران خارجی نیست، بلکه ایرانی های مقیم خارج نیز محسوب می شود. آن ها نیز اگر فضای مناسبی را در داخل کشور مشاهده کنند، به طور قطع به اقتصاد کشور رو می آورند و می توانیم با جذب آن ها و مشارکت با آن ها، تکنولوژی را به روز کنیم و هم ایجاد اشتغال کنیم.»

    وی گفت: «تمامی این موارد به کشور کمک می کند تا از رکود خارج شود و به رونق اقتصادی دست یابد.»

    در همین خصوص، جمشید عدالتیان، عضو سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران نیز در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «در سال 95 شرایط مناسب خواهد بود؛ برای اینکه از رکود می توانیم خارج شویم. ما توانستیم تورم را کم و کنترل کنیم. تحریم ها را تا حدود زیادی تواستیم برداریم و اگر منطقه نیز به آرامش برسد، می توانیم رشد اقتصادی چشم گیری داشته باشیم.»

    وی با بیان این که ما یکی پساتحریم داریم و دیگری پسا افراط گرایی، متذکر شد: «پساتحریم که در حال حاضر اتفاق افتاده است، ولی امیدواریم پسا افراط گرایی نیز داشته باشیم. یعنی افراط گرایی نیز از بین برود. شرایط برای بهبود رشد اقتصادی ایران کاملا مهیا است.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی