عصر بازار

رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

یارانه، وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو را بدهکار کرد

عصر اعتبار- مروی با اشاره به اینکه برای وزارت نفت زمان مشخصی برای پرداخت بدهی تعیین نشده اظهار داشت: هر زمان که وزارت نفت بتواند هزینه‌های خود را تامین کند و از طریق بودجه سالانه سهمی به این وزارتخانه داده شود می‌توانند بدهی خود را بپردازند و راه دیگری وجود ندارد.

یارانه، وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو را بدهکار کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علی مروی رئیس کمیسیون انرژی مجلس  درباره بدهی‌های وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو گفت: بدهی دو وزارت خانه نفت و نیرو ناشی از این است که  قوانینی تصویب می‌شود که این دو وزارتخانه را ملزم به ارائه خدمات و کالاهایی می‌کنند مثلا وزارت نفت موظف است بنزین را با قیمت بالاتری از خارج از کشور وارد کرده و یا با هزینه بالایی در داخل کشور تولید کند و با نرخ ارزانتری در اختیار مردم قرار دهد و ما به التفاوت را نیز دولت پرداخت می‌کند.

    وی افزود: با توجه به شرایطی که دولت در چند سال اخیر داشته و وضع تحریم‌ها میزان درآمد‌ها پاسخگوی نیاز کشور نبوده و دولت نتوانسته هزینه‌ها را تامین کند بنابر این شرکت‌ها بدهکار شدند.

    مروی با اشاره به اینکه برای وزارت نفت زمان مشخصی برای پرداخت بدهی تعیین نشده اظهار داشت: هر زمان که وزارت نفت بتواند هزینه‌های خود را تامین کند و از طریق بودجه سالانه سهمی به این وزارتخانه داده شود می‌توانند بدهی خود را بپردازند و راه دیگری وجود ندارد.

    وی با اشاره به اینکه هزینه‌هایی که نفت می‌پردازد بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: با توجه به بودجه‌ای که این وزارتخانه باید به دیگر ارگان‌ها بپردازد طبیعی است که همیشه این بدهی وجود داشته باشد مگر اینکه دولت تامین کند، لذا هر زمان که دولت این بدهی را پرداخت کند نفت هم می‌تواند بدهی خود را به دیگر سازمان‌ها پرداخت کند.

    رئیس کمیسون انرژی همچنین گفت: در مورد بدهی‌های برق نیز اخیرا قانونی برای حمایت از صنعت برق کشور  تصویب شد تا وزارت نیرو بتواند بدهی خود را پایاپای با مطالباتی که دولت دارد پرداخت کند و بدهی‌ها تسویه شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی